Poveste

Povestea spune ca un rege african avea un prieten foarte bun din copilarie. Acest prieten avea obiceiul ca indiferent de situatia in care se afla (pozitiva sau negativa) sa reactioneze la fel: „E foarte bine !”

Intr-o zi, regele si prietenul sau se aflau la vanatoare. Prietenul  incarca si pregatea armele pentru rege. Dintr-o greseala, o arma s-a descarcat si i-a retezat regelui buricul degetului mare. Examinand situatia, prietenul a remarcat ca de obicei: „E foarte bine !” La asta regele a replicat: „Nu, nu e bine deloc !” si a ordonat ca  prietenul lui sa fie aruncat in inchisoare.

Un an mai tarziu, regele vana intr-o zona periculoasa. A fost capturat de canibali, care l-au dus in satul lor. L-au legat de un protap si se pregateau sa-l „prepare”. Unul dintre canibali care vroia sa dea foc a observat ca regele nu avea buricul degetului mare. Fiind superstitiosi, aveau ca regula sa nu manance pe nimeni care nu era….intreg. In concluzie l-au eliberat pe rege.  La intoarcerea acasa, regele si-a reamintit de intamplarea de la vanatoare cand isi pierduse degetul si, cuprins de remuscari, a ordonat ca prietenul lui sa fie eliberat.

„Ai avut drepate”, i-a spus prietenului proaspat eliberat. „A fost foarte bine ca mi-ai retezat buricul degetului.” Si a inceput sa-i povesteasca patania cu canibalii.
„Imi pare foarte rau ca te-am trimis la inchisoare atata vreme. A fost  urat din partea mea sa fac acest lucru.”
„Nu „, a replicat prietenul , „Este foarte bine !”
„Ce vrei sa spui cu asta, „Este foarte bine ?!” Cum poate fi bine sa-ti trimiti prietenul la inchisoare un an ?”
„Daca n-as fi fost in inchisoare, as fi fost cu tine.”

Concluzia/morala, sa o traga fiecare pentru sine. Eu zic ca asa este si cu credinta in Dumnezeu. Ca in povestea aceasta. Viata curge, dar cineva vegheaza in permanenta ca ea sa curga in favoarea noastra, a celor care se incred in Dumnezeu, pentru ca nu-i asa: „…stim ca toate lucrurile lucreaza impreuna spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, si anume spre binele celor ce sunt chemati dupa planul Sau.” (Romani)

Poveste

Va doresc un WE minunat, in care sa faceti tot ce va face placere si va face fericiti. Bucurati-va de viata si de tot ce aveti. Ziua de maine, poate nu ne mai apartine.

Cu respect,

6 thoughts on “Poveste

  1. Mi-a placut povestirea simtind un deja-vu a situatiei. In fiecare situatie de viata exista ceva bun. Esential e sa vedem mai des partea plina a paharului.

    Ma bucur sa cunosc un om atat de imbogatit spiritual ca dvs.

    Un sfarsit de saptamana senin si luminos !
    Cu respect,
    Gabi

  2. Multumesc pentru comentariu si pentru aprecieri Gabi.
    La fel iti doresc si eu.
    Si eu ma bucur ca te cunosc, si ca te citesc.
    Ai haz ! La mine asta insemana mai mult decat spune cuvantul in sine. Adica ai sare si piper, adica ai spirit, adica ai inteligenta, adica ai umor, adica ai bun simt, adica ai sensibilitate, adica ai…
    Cu respect,

  3. Multumesc pentru invitatie.
    Am vizitat site-urile tale inainte de a deveni prieteni pe FB. Sunt foarte selectiv si pe FB si aici.
    Nu bag in „casa” pe oricine.
    Cu respect,

  4. 🙂 hmm
    Bun sfat de a nu baga in casa pe oricine. Eu am lasat usa larg deschisa in ideea ca cine intra in muzeu nu urla, insa unii nu-si lasa la intrare radiocasetofoanele cu manele. Eu tot traiesc cu impresia ca oricine poate avea sansa de a fi bun daca e inconjurat de bun. Fireste, voi muri cu deznadejdea ca nu e deloc asa…
    Multumesc inca o data pentru cuvintele frumoase.
    Cu respect,

  5. Si eu cred la fel, dar…un pic de intelepciune nu strica niciodata. Nu am refuzat pe multi, dar au fost cativa. I-am refuzat pe cei care nu aveau profile „la vedere”, erau prea absconsi, prea incognito. Asta refuz clar.
    Cu respect,

Lasă un răspuns

