Astazi a murit SI Adrian Paunescu

Astazi la ora 7.15 dimineata, a murit SI Adrian Paunescu. S-a mai dus un om de valoare. Nu l-am urat niciodata pe Adrian Paunescu, dar nici nu l-am iubit neconditionat. Imi place poezia lui, nu toata, am postat si pe acest blog superbe poezii d’ale sale, pentru ca talentul si geniul nu i se pot lua de catre nimeni. Am iubit Cenaclul Flacara in zilele lui de glorie, nu de decadere, am fost la acele spectacole extraordinare de muzica si poezie, am trait cu emotie si intensitate acele momente cand pe scena erau formatia Phoenix, Florian Pittis, Socaciu, Hrusca, Doru Stanculescu, Vasile Seicaru, Mircea Bodolan, Valeriu Sterian, Mircea Vintila, etc… Era superb, fascinant, inaltator. Da, inaltator. Era arta pura. Era poezie romaneasca autentica pusa pe o muzica minunata, superba. Nu ma dezic deloc de acele momente minunate. Nu ai cum sa intelegi asa ceva daca nu traiesti momentele acelea. In Cenaclul Flacara se cantau colinde in vremea cand erau interzise, si „Treceti batalioane romane Carpatii”, cantec care era si el interzis in epoca. Unii oligofreni intelectual, spun astazi la posturile TV, ca Adrian Paunescu indoctrina lumea ca sa-l iubeasca pe Ceausescu. Niste imbecili sinistrii, care nu stiu ce vorbesc. Au fost vremuri cand Ceausescu chiar merita sa fie iubit, nu este nici o rusine sa recunosti asta. Se vede cat de mult am fost eu indoctrinat de Paunescu ca sa-l iubesc pe Ceausescu. Am devenit un spalat la creier nu-i asa ? Hai sictir ma prostilor care puteti crede asa ceva ! Voi credeti ca toti sunt prosti ca voi ? Voi credeti ca tot poporul roman in comunism, era un popor de dobitoci, si numai astazi straluceste lumina intelectualitatii pure in Romania. Hai sictir mincinosilor! Eu ma duceam la Cenaclu Flacara pentru muzica si poezie, nu pentru propaganda. Mi-e greata de toti prostii care-si dau astazi cu parerea, in necunostinta de cauza. Deocamdata atat vreau sa spun. Voi mai reveni asupra acestui subiect.

Nu am vrut sa scriu astazi despre acest subiect, pentru ca oricum vuieste toata tara, toata blogosfera si toata media, dar nu am cum sa trec peste acest eveniment. Am vrut sa scriu despre asta dupa ce va trece iuresul, dar nu am putut. TREBUIA sa scriu ASTAZI. Este prima oara in istoria acestui blog cand postez 2 articole in aceeasi zi. Sa-l lasam pe Adrian Paunescu sa ne spuna in versuri, ceea ce a simtit si a trait. Adio Maestre, sunt fericit ca am fost contemporani ! Unora nu le-a folosit la nimic, tot incuiati au ramas, altora da, le-a folosit si le va folosi.

Am sa-ti spun buna seara si-am sa plec undeva
Unde nu e nimic, numai scrum, numai zat,
Am sa-ti spun usurat, am sa-ti spun cu nesat,
Ce departe va simt eu de inima mea.

Usa-n loc va-ngheta si nimic nu va fi,
Ca un fum de tigara voi trece in sus
Unde stelele sunt, unde oamenii nu-s,
Am sa-ti spun buna seara, desi va fi zi.

„Nu serviti o cafea, nu doriti un fistic?”
Nu doresc decat drumul spre cer, fara voi
Si sa nu ma mai trageti nicicand inapoi.
Buna seara pe veci, cred c-asa am sa zic.

Buna seara din nou, buna seara adanc,
Doamne dragi, domni stimati, eu am treaba, eu plec
Si pe urma aici e un fum de ma-nec
Nu-nteleg de ce parca…imi vine sa plang.

Doar atat am ramas, o vuire si-atat,
Si plamanii de-atata strigare se rup,
Buna seara frumos, buna seara urat,
Ca un fum de tigara mi-e sufletu-n trup.

Am sa plec intr-o zi,
Intr-un loc nestiut,
Intr-un munte secret,
Undeva in trecut.

Am sa plec in trecut,
Am sa plec intr-o zi,
Sa ajung cand te nasti,
Sa te pot intalni.

Stiu si eu ca-i ciudat
Si ca pasii-mi sunt grei,
Catre nunta din veac
A parintilor mei.

Las de veghe aici
Toti nepotii frumosi,
Eu ma intorc in trecut,
Eu ma intorc la stramosi.

Eu ma intorc la ai mei,
Intr-un mars revansard,
Sunt retrasi in paduri
Langa vreascuri ce ard.

Mai vorbesc despre noi
Si mai mor in razboi,
Se mai mira de cei
Care vin inapoi.

Am sa plec intr-o zi,
Am bagajul intreg,
Am cu mine ce simt,
Ce iubesc si inteleg.

Sunt satul de prezent,
Nu mai vreau viitor,
Dar ma-ntorc in trecut
Ca nu vreau nici sa mor.

Pe un deal coroiat
Curge mustul din teasc
Si batranii se sting
Si copii se nasc.

Eu ma-ntorc in trecut,
Din acest viitor
Si pastorii ma iau
Langa turmele lor.

Si din rodnice nunti,
Urca iarba pe munti,
Tutelarule Zeu,
N-ai de ce sa te-ncrunti.

Mai degraba sa pui
Legea ta peste tot,
Ca stramosi la nepoti
Sa se intoarca inot.

Si, cand vremea va fi,
Printr-un strigat urgent,
Pe noi toti sa ne chemi
Sa venim in prezent.

Sa fim toti pregatiti
De momentul solemn,
Cand va bate in munti
Vechea toaca de lemn.

Si un clopot din cer
O sa dangane sfant,
Ca s-a-ntors Dumnezeu,
Printre-ai lui, pe pamant.

Adrian Paunescu

Cu respect,

9 thoughts on “Astazi a murit SI Adrian Paunescu

  1. ro-personale,
    Daca il comparam pe Nicolae Ceausescu si cei 25 de ani de domnie ai sai, cu toti cei care au guvernat Romania in ultimii 20 de ani, de departe Ceausescu este patriot si tot ceilalti doar niste jalnici tradatori si hoti. Criminal a fost si Ceausescu, criminali sunt si TOTI astia. Acesta este adevarul, fie ca ne place, fie ca nu ne place.
    Intre manelisti, curve siliconate ajunse vedete pentru oligofreni si politicieni hoti, mincinosi si criminali, il prefer de 1000 de ori pe Adrian Paunescu si ceea ce a facut el in aceasta tara.
    Cu respect,

  2. am cugetat indelung daca trebuie sa deschid si io gura cu aceasta ocazie, dat fiind ca dvs promovati si valorile crestine cred ca merita spune pe blogul dvs “patania”

    Se vorbeste mult in aceste zile despre A.P, in aceasta hemoaragie de vorbe nu cred ca un fenomen important va fi fost înteles cum se cuvine, cât despre mentionat… nici vorba sa fie. De acesta vreau ocupa, pentruca l-am trait.

    Am sa incep cu Adrian Paunescu, partea pozitiva.

    In prima faza am redescoperit datorita lui A.P nu doar forta si necesitatea poeziei pentru suflet ci mai ales puterea cuvântului, a frumosului, care in aceei ani ajunsese complect compromisa. Nu mai vorbesc de atasamentul fata de România si el aflat intr-o faza critica , respectiv patriotismul, ca de el este vorba. Am fost, ajuns, un cencalist inrait, ulterior am si lucrat in domeniul (UTC), Stelian Tanase imi fusese regizor in prima faza, in ce-a de-a doua (angajat al UTC-ului), imi era un fel de sef, pe scara ierarhica. In comparatie cu dvs si multi alti, eu am o parere foarte buna fata de Tanase (Stelica),, dar nu despre el este vorba ci despre Paunescu. Pe linie a CC UTC nu odata am participat la organizarea Cenaclului Flacara in Bucuresti, ultimul la care am luat parte a fost pe fostul Stadion Republici (dupa care a fost demolat). Nu mai vorbesc de faptul ca am fost si ramas un intim apropiat la Formatiei IRIS, Cristi Minculescu, inca din perioada de nastere a lor, cu care am fff multe amintiri de suflet. Asadar; din aceasta perspectiva am ceva “istorie” la activ pentru a fi oarecum in drept spune si eu pasul cu aceasta ocazie.

    Spuneam ca ma fascinase Paunescu, ma ajutase redescoperi cuvântul, poezia, patriotismul in acea mare de distrugere sistematica a foretei cuvântului, a patriotismului, a tot ce este frumos, al valorilor perene. Am cunoscut multi cenaclisti (fantizati), chiar de curând am revazut la TV, o imagine cu niste fete (acea vreme), din Orasul Roman, ce declara ca Cenaclu Flacara este totul, ca nu concepe disparitia, , deci, un IDOL in toata regula! Aspect pe care doresc retine pentru ceea ce vreau spune mai departe.

    In 1985, cu ocazia interziceri Cenaclului Flacara, treceri sub obroc a lui Paunescu, am avut un sentiment contradictoriu, regretam dar si aveam in sufeltul meu convingerea ca ce avea sa vie va fi mai important, si, asa a fost;

    Se stie ca A.P a fost coleg cu Poetul Ioan Alexandru, au avut si camera comuna in caminul studentesc (daca nu am insel), si, dupa câte stiu; prin 83-84, A.P il presa pe Ioan Alexandru sa traga teste patriotic-ceausiste, iar I.A luând-o cu sfinti (celebrele sale imnuri), nu a dat curs insitentei lui A.P, care cauta abate pe Ioan Alexandru de la misiunea ce avea implini.

    Azi, când analizez acele zile, când le revad si datorita multor imagini ce sunt date pe TV, mai ales ca cu A.P am avut “obligatia alimenta spiritual” si datorita vârstei ce nu-a prins manifestând alte somitati , mai corect ar fi sa spunem, datorita furioasei cenzuri, al sistemului care ni-l “dadea” pâna si pe Paunescu, care ajunsese o supoapa de forta, atât pentru noi cât si regim. Nu, nu ma mira ca si azi sunt fff multi care-l apreciaza atât de mult strict doar din perspectiva cenaclului Flacara, nu si-al scriitorului, jurnalistului, omului de cultura, care este o alta fateta in care fie ca vrem ori nu, straluceste si va straluci in Istoria Literaturi Române. Dar, azi imi dau seama (i-am spus-o personal), ca caderea lui din 1985 era stringent necesara, el isi facuse treaba pâna-n in acel an, ce urma nu mai tinea de Paunescu. Dealtfel daca vom fi atenti in istoria sa de dupa 1985 si pâna azi, A.P nu va mai fi niciodata aceiasi forta, nici ca jurnalist, nici ca cenaclist si as zice nici ca poet, desi a ramas inca o forta poetica pâna in ultima clipa, nu va mai fi acelasi ca inainte de 85.

    Incepând cu 1984-85, exact când incepe caderea lui Paunescu , locul îl ia Poetul Ioan Alexandru, cel putin in viata mea, asa cum cred ca se stie eu fiind si membru al grupului Ioan Alexandru inca din acea vreme. Numai ca Ioan Alexandru avea sa atraga si el multime la conferintele sale, la seminarile din mansarda Univ-Buc, de unde si numele care ni-sa dat ulterior (grupului I.A). Ioan Alexandru s-a ridicat (plan spiritual), vertiginos, I.A ne va duce pe multi la Hristos, dar terenul pare-se ca a fost pregatit de A.P… din pacate, mai putini sunt ceei care l-au redescoperit pe Hristos decât cei departati de Hristos ramasi in textele si muzica lui Paunescu. Sunt multi cenaclisti (flacara) care l-au regasit pe Hristos asemeni mie, datorita redescoperiri cuvântului pe care A.P la reânvitat in acea perioada sinistra pentru cuvânt, pentru poezie, dar, mai exista numerosi fosti cenaclisti ramasi doar la varianta Paunescu, sabie cu douo taisuri, otravitoare, una vindecatoare, cealata datatoare de santate.

    Mai mult nu vreau spune despre Adrian Paunescu, nu voi critica-analiza partea negativa pe care dusmani o excerbeaza, ma refer la lingusire, la consolidarea ceausimului, la partea malefica destul de vizibila pe care a jucat-o. Am dezaprobat scuiparea lui din Dec 89, nu am înteles cine a facut acesta ordinarie, cum nici nu am aprobat diabolizarea lui excesvia dupa 89, dar, NU am uitat.omis partea demonica din el care a jucat si-un rol devastator si inca va mai juca daca nu se despart apele.

    Sper sa va fie de folos marturia mea atât dvs cât si cititorilor.

    A.P, mai putea trai… cred ca dupa garnitura Ioan Alex, Vieru, garnitura A.P ceea mai docila sistemelor (a fost si ramas pâna la moarte), trebuia sa dispara, NU, nu masoni ci diavoli, duhurile nevazute impotriva carora trebuie lupta au decis… A.P a slujit aceste duhuri, si-a luat patlamaua de la ele (sunt câteva simboluri pe care nu le dezvolt), dar asta-i alta daravea…

    Multumesc lui Dumnezeu ca am scapat din cursa duhurilor care l-au bântuit pe A.P ci am ajuns in cel al Sfântului Duh care-l calauzea pe Ioan Alexandru.

  3. Boborule,
    multumesc pentru comentariu, dar eu cred ca nu este treaba noastra daca Adrian Paunescu a fost omu’ lu’ Dracu’ sau al lui Dumnezeu ? Daca in ultimele ore de viata s-a pocait ca talharul de pe cruce ? Si daca nu ar fi asa, iti aduci aminte cuvintele lui Hristos: „Dar Eu va spun: iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va asupresc si va prigonesc, (Mat.5:44)
    Binecuvantati pe cei ce va prigonesc: binecuvantati, si nu blestemati. (Rom.12:14)”
    Deci care este problema ? Eu nu am nici o strabatere daca Adrian Paunescu a fost cu Dracu’ sau cu Dumnezeu. Este numai treaba lui, nu a noastra.
    Cu respect,

  4. Stimate D-le Tanase,

    nu m-am concentrat in aceasta directie ce-o semnalati dvs, nu ma intereseaza in mod deosebit acest aspect, eu cautam scoate in evidenta alt aspect, spiritul Ioan Alexandru si cel al lui Paunescu, batalia dintre spirite. Unde in acea perioada via Flacara s-a cazut tare rau si prin gropii.. nu putini au fost, iar Duminica Orbului (20 Mai 90), este un rezultat dat de cei cazuti in gropile astea..

  5. Boborule,
    te asigur ca am inteles din prima si asta, paralela dintre cei doi. Parerea mea este ca nu trebuie facuta. Ioan Alexandru nu este Dumnezeu sa aduca oamenii la Hristos. Fara sa judec pe nimeni, mie poetul Ioan Alexandru nu mi-a placut foarte tare nici ca poet nici ca militant crestin. Nu pot sa-ti spun de ce, dar mi se parea putin teatral, fals, poate gresesc si nu vreau eu sa emit judecati de valoare, dar asta simt. Sa-l lasam pe Dumnezeu sa hotarasca ceea ce noi nu putem, si nu suntem chemati sa facem. Nu sunt un fan isteric al lui Paunescu, dar imi plac foarte multe din poeziile lui. A avut talent omul, chiar geniu uneori, si trebuie sa-i fie recunoscut. Si Nichita Stanescu a vorbit in poeziile sale de daimonul din el. Ei si ? Nu asta ma intereseaza pe mine, ci poezia lui.
    Imi cer scuze ca inca iti vorbesc la persoana a 2-a dar mi se pare aiurea sa-ti spun: Domnule Boborul. Sper ca nu te superi.
    Cu respect,

  6. Pe pamant avem de toate
    Si mai bune si mai rele
    Bune…rele…
    Si-nchisori si libertate
    Si-a putea si nu se poate.
    Genii mari si frunti tembele
    Vant ce sta si vant ce bate
    Si martiri dar si lichele
    Nedreptate si dreptate
    Si-a putea si nu se poate
    Si noroi si stele…

    A. Paunescu.

  7. Danut, stii ce n-au inteles oligofrenii si schizofrenicii (asta pt ca nu le putem pretinde aceasta calitate de intelegere)? Paunescu a facut un compromis prin omagiile aduse lui Ceausescu (care, cu parere de rau, trebuie sa spun ca era o treapta mai sus decat Basescu si gasca lui de banditi) tocmai pentru a-si castiga libertatea de a fiinta Cenaclul Flacara. Idiotii astia care-l blasfemiaza, ar trebui sa-i citeasca poeziile. Are o multime pe tematici politice care chiar evidentiau nenorocirea dicataturii. Cati poeti, scriitori contemporani lui au indraznit sa miste condeiul pe hartie publicata lovind in regim? Citi? Nici unul! Dar astazi ne impiedicam de autodeclaratii „dizidenti”! Diziedenti unde? In propria casa? Tremurand sub paturi si tinandu-si scrierile prin sertare ferecate? Rusine sa le fie tuturor celor care au murdarit imaginea lui Paunescu. El a fost si va ramane un FENOMEN! Nu cred ca va putea fi egalat vreodata!

    A-l denigra pe Paunescu doar pentru ca el a crezut cu adevarat in comunism – fapt recunoscut de el si dupa revolutie – a crezut in comunismul ala teoretic dar esuat practic, e ca si cum ai denigra orice alta fiinta care crede in ceva pentru ca asa simte. E un crez pe care nimeni n-ar trebui sa-l conteste. Fie el bun sau rau. Asa cum imi spuneai tu mie daunazi: „Din partea mea, poti sa crezi si in branza” :)) Da, pot sa cred si in branza, asta inseamna ca ceilalti trebuie sa ma huiduie, sa ma jigneasca? Dezgustul meu este atat de mare deoarece de data asta, impotriva lui Paunescu, s-a ridicat si a lovit tocmai intelectualitatea! Adica cei care tac, se umilesc si ling cururi actualei conduceri. Intelectualitatea aia fara coloana vertebrala. Intelectualitatea aia care mi-l ridica in slavi pe „marele” poet Cartarescu! A spune despre Cartarescu ca este cel mai mare poet contemporan este o jignire a propriei mele inteligente. E mare pentru ca publica in Franta? E mare pentru ca e prieten cu Basescu? Asa masuram noi valorile? Bine spunea Matei Visniec: „Nici nu mai vreau sa public in romana”. Buna decizie a luat fiica lui Eugen Ionescu care a interzis jucarea pieselor tatalui sau in Romania. Si el a avut parte de acelasi „tratament” ca si Paunescu. Rusine sa le fie tuturor. Rusine sa le fie si Ministerului Culturii precum si Institutului Cultural Roman care n-au binevoit sa-l omagieze pe marele poet Paunescu! Rusine! Acestea sunt efectele unei politici consecvente in absurd si a unei manipulari hidoase privind valoarea. Promovarea non-valorilor si a faradelegilor a inceput sa ocupe rapid locul recunoasterii in masa a valorilor reale si a legilor!!!!

  8. Adrian Paunescu – Ideologia perfecta

    Ideologia atlanta este perfecta.
    Prin modul ei de a inculpa
    Ea provoaca legi
    Pe care nu le poate respecta nimeni.
    Parlamentul atlant,
    Strabatut de un fior,
    Eminamente ideologic,
    Emite legi dupa legi,
    Una mai aberanta decît alta,
    Una mai imposibil de respectat
    Decît alta,
    Pentru ca toti sa fie vinovati
    În fata tuturor.

Lasă un răspuns

