MARIZA la Bucuresti

Joi seara la ora 20.00 am fost la Sala Palatului din Bucuresti pentru a asculta fado. A cantat MARIZA, una din cele mai mari cantarete de gen ale lumii, cred ca cea mai mare la ora actuala. A fost o seara minunata. Sala Palatului a fost plina. Marea, Tavernele, Iubirile, Bucuriile si Tristetile Lisabonei s-au mutat la Sala Palatului. Portugalia venise la Bucuresti cu frumoasele ei arome. Mariza este superba si la propriu si la figurat. Are o voce….care iti patrunde in sange si in suflet, si pune acolo mult frumos, pasiune, dragoste, tristete, bucurie, pofta de viata, aroma vinului si a marii, a meselor cu prietenii, adica de toate pentru toti. O cantareata sensibila, fara sofisticarii inutile, care cu o mana de tineri muzicieni a facut un specatocol de exceptie. Simplitate si muzica buna. Superb! Mariza s-a adresat tot timpul publicului explicand ceea ce canta, spunand ca se simte foarte bine, ca o printesa si in final ca o… regina, si ca ne este profund recunoscatoare tuturor pentru interesul, stradania si bunavointa de a-i intelege muzica, cultura si tara pe care o reprezinta. Frumos. A coborat in sala printre spectatori si cu o mare delicatete a salutat publicul pe langa care trecea, cantand in acelasi timp. Muzica si gesturile sale erau salutul. A fost si acesta un moment foarte frumos, tandru si de bun gust. O adevarata simbioza intre ea si spectatori. A trecut la nici un metru de mine si de Carmen, sotia mea. Nu a refuzat pe nimeni care a vrut sa se apropie de ea. A primit flori si de la adulti si de la copii, si a pupat toti copiii care i-au oferit flori. Publicul s-a comportat civilizat, admirabil. In Sala Palatului era o altfel de Romanie decat cea cu care ne-am obisnuit zilnic. Era Romania frumoasa, civilizata, dornica de muzica de calitate, de cultura, de performanata la cel mai inalt nivel. Pacat ca aceasta Romanie este atat de mica ! Mariza si-a salutat fanii de pe Facebook si nu numai, care erau in sala, si carora le-a vorbit direct. Tobosarul a avut un moment de exceptie. Baietii de la chitara au fost minunati. La final a fost si un moment unplugged, care s-a dorit o scurta sceneta despre cum se canta fado impreuna cu vecinii in Portugalia. Vecinii fiind doi chitaristi, membrii ai formatiei, care incep sa cante si vocal si instrumental, si carora li se alatura si Mariza care se retrasese la marginea scenei, sugerand ca ea avea alte treburi, dar este atrasa de cantecul vecinilor sai, carora li se alatura si ea, intr-un moment de impreuna simtire si bucurie, datorita muzicii. Este chiar scena din fotografia de mai jos.

A fost o seara de exceptie. O bucurie pentru suflet. Doua ore de fado cantat live la cel mai inalt nivel ! O iesire de doua ore din mocirla cotidiana de mediocritate romaneasca. Mariza a promis ca se va mai intoarce in Romania, iar eu promit ca voi fi acolo unde va canta, daca voi avea posibilitatea. Dar cel mai mare gest pe care l-a facut Mariza la Bucuresti pentru minunatul public din Sala Palatului, apropo’, erau foarte multi tineri, o sa vi-l pot spune doar peste 2 saptamani. Am sa fac un UPDATE la acest post.

Multumesc prietenei mele Ruxandra Sararu pentru acest dar minunat !

Fotografiile folosite sunt de pe Facebook-Mariza Oficial.

Cu respect,

UPDATE: Asa cum am promis, am sa va spun acum ce m-a impresionat pe mine cel mai mult la Mariza in acea seara minunata. Dupa o framantare sufleteasca care a avut loc chiar in fata noastra, gandurile Marizei fiind transformate si impartasite prin cuvinte publicului, a venit si marea surpriza. Surpriza a fost faptul ca ne-a cantat in premiera mondiala (cred) cateva cantece de pe noul ei album care urma sa se lanseze in 2 saptamani. A spus ca o omoara cei din Portugalia daca afla ca ea a cantat la Bucuresti ceea ce fata de ei a tinut ca secret absolut. Ne-a rugat sa nu postam nimic pe net. Pentru mine asta a fost supremul argument ca Mariza s-a simtit foarte bine la Bucuresti. Ca i-a placut maxim. Sigur ca cineva poate sa spuna ceva de genul: „Ce prost este si Tanase asta, nu s-a prin fraieru’ ca asta e marketing si nimic altceva.” Dati-mi voie sa nu cred in aceasta varianta si am sa va spun si argumentul meu. Muzica pe care o canta Mariza nu este in aceasta parte de lume asa de ascultata incat prin astfel de manevre de marketing Mariza sa-si creasca vanzarile la CD. Daca se intampla asta intr-o tara in care fado-ul este consumat pe paine, ascultat oriunde si oricand, poate ca era asa, o manevra de marketing, dar in Romania… nu ar avea nici un sens o astfel de manevra. Sunt atat de putini iubitori de fado in RO. Daca chiar se dorea o astfel de abordare de marketing pentru cresterea popularitatii fado-ului in Romania, atunci o astfel de manevra trebuia facuta cu mult mai mult tam tam decat in prezenta a 4000 de spectatori, nu-i asa ? Bucuria si placerea simtite la Bucuresti au facut-o pe Mariza sa faca acest gest care nu se prea face. Romanii au ascultat inaintea portughezilor si a intregii lumi, noile sale cantece ! Si pentru asta ma inclin cu respect ! Mariza, multumim pentru minunatul cadou !

24 thoughts on “MARIZA la Bucuresti

  1. Salut,

    Sunt persoana care a dat primul buchet de flori in seara concertului si probabil ca am fost vecini de scaune sau de rand. Multumesc pentru fotografiile postate si te rog, daca mai ai fotografii sau orice fel de alte informatii despre Mariza posteaza-le; le voi citi cu placere, intru-cat sunt…un FAN mare si la propriu si la figurat.

    Intr-adevar a fost o seara minunata si-mi doresc mai mult decat oricine si mai mult decat oricand sa revina in Romania si sa pot merge.

  2. Domnule Banica,
    va multumesc pentru comentariu.
    Cred ca ati fost foarte fericit in seara concertului, deorece ati si stat de vorba cu ea destul de mult la marginea scenei.
    Eu am avut biletele pe randul 13.
    Oricum a fost o seara foarte frumoasa.
    A promis cumva ca revine. Oricum s-a vazut ca i-a placut foarte mult atmosfera si ca era impresionata. Altfel nu facea gestul de la sfarsit.
    Cu respect,

    • Va multumesc pentru amabilitate. Ce pot sa spun?!…sincer, imi cer scuze ca v-am privat pentru „cateva momente” de bucuria de a o auzi cantand pe Mariza. Poate ca doar bunul simt m-a facut sa ma intorc la locul meu si sa las sala sa se bucure. Acel „destul de mult la marginea scenei” pentru mine a insemnat o secunda, o clipa, si poate, de ce nu, oprirea in loc a Universului. Momentul a fost magic…si mi-a fost teama ca bucuria sa nu-mi sparga pieptul si sa nu se risipeasca. Caldura ce-o emana mi-a dat aripi si as fi vrut ca momentul sa nu se termine niciodata; dar as fi fost egoist si am realizat ca nu sunt singurul care a asteptat-o.

      Va multumesc pentru intelegere si de acum inainte o sa fiu cu ochii pe acest site pentru a afla cat mai multe

  3. Domnule Banica,
    de emotionat ce erati ati lasat buchetul de flori pe scena si Mariza a trebuit sa-l ia singura dupa terminarea convorbirii cu dumneavoastra. Nu stiu daca ati realizat asta. Ati fost oricum simpatic.
    Va multumesc si eu, si daca mai apar fotografii si lucruri interesante am sa mai postez. Oricum si eu vreau sa cumpar albumul care va aparea.
    Cu respect,

  4. SINTETI AMABIL !!!
    va respect si va multumesc pentru tot ceeace mi-ati spus …., insa cu buchetul ….!!! e o mica poveste .. , daca ati observat , in momentul in care eu am ajuns la jumatatea scenei si astepram ca MARIZA sa vina sa ii pot da florile , a aparut linga mine un bodyguard care mi-a soptit ca nu am voie sa ii dau florile personal si ca va trebui sa le las pe scena …..apoi mi-a zis sa le las si sa trec la locul meu …
    nestiind ce sa fac am ridicat ochii spre MARIZA cerindu-i ajutorul din priviri si cerindu-mi scuze ca am fost obligat sa fac acel gest ….
    a inteles …. si i-a facut semn bodyguard-ului sa ma lase in pace , dupa care a urmat acel dialog , cit o eternitate!!!!…..
    cu mult respect ,
    mircea banica

  5. OK, va cred ca asa a fost.
    Am vazut ca Mariza l-a oprit pe bodyguard sa va opreasca pe dumneavoastra. Asa este. Acum lucrurile sunt clare.
    Cu respect,

  6. Coane Tanase, frumoasa surpriza, ce sa mai zic. Recunosc ca n-am auzit pana acum de ea dar e tare de tot. Merci!

  7. Cu ingaduinta voastra, pentru toti admiratorii Marizei, am sa va fac un „copy – paste” cu o postare de-a mea pe un alt Blogg, unde traduc cele mai importante pasaje, ale unui interviu, dat de Mariza, cu cateva zile inainte de „Premiera” de la Porto (25.11.2010), unde vorbeste cu deosebita emotie de Concertul de la Bucuresti. Deasemeni, doresc sa va spun ca, aseara dupa concert, am reusit sa stau de vorba cu Mariza (in backstage) cateva minute bune si printre altele, autografe si multe flori, mi-a spus ca i-a placut foarte mult de publicul din Romania (Timisoara – Festivalul Plai si Bucuresti – Sala Palatului) l-a simtit foarte aproape si cu siguranta se va intoarce.

    Pentru TOTI admiratorii din Romania a Marizei, in cele ce urmeaza, va prezint un video, cu Mariza invitata la un Talk Show, foarte popular in Portugalia, emisiune unde pe langa prezentarea noului CD, Mariza raspunde la intrebarile interesante si pline de umor ale prezentatorului, care, in introducere, ii aduce aminte Marizei, ca dupa spectacolul din Insulele Azore (Portugal), la cina festiva si la petrecerea oficiala dupa spectacol, au dansat impreuna, dar din pacate, din cauza lui, totul a durat doar cateva secunde (5 spune el), fiindca s-a impiedicat si s-a intins pe jos, cat este el de lung (motivul principal, a fost apa care a fost servita in seara respectiva – avea ceva probleme de calitate . Vreau sa va mentionez, ca, inca de la inceput, Mariza a spus ca are mici probleme de sanatate, nimic special, niste banale “dureri de cap”.

    Min. 2:00 al filmuletului: Prezentatorul o intreaba pe Mariza, in contextul in care, calatoreste si are concerte in toata lumea: “Exista vreo tara, sau a fost vreun loc unde a fost primita de public mai bine decat, acasa in Portugalia?”

    Mariza: ” Exista! Evident ca Portugalia este unica…intelegerea si perceptia cuvintelor mele este directa, limba ajuta in acest sens…muzica este a noastra, face parte din cultura noastra…min 2:26…sunt tari si locuri, unde publicul canta cu mine si-mi transmite caldura ca si cum ar fi portughezi…min 2:29…Mariza vorbeste ca a fost acum, recent in…(are un lapsus profund…eu stiu ca vorbeste despre Bucuresti – Romania, dar nu aram atat de aproape ca sa-i soptesc ca si la Bucuresti – apropos, eu eram acela din primele randuri care-i spunea in timpul concertului cuvintele in limba romana)…min 2:39 cand incep aplauzele, spune: “Vai dumnezeule ce lapsus am, este o tara atat de frumoasa…este vorba de o tara unde am fost, in capitala pentru prima data…continua sa nu-si aminteasca si…
    Min. 3:59…Bucuresti…urmeaza scuzele de rigoare si incepe povestea:
    ” Am simtit publicul foarte aproape si participativ, au cantat cantecele mele cu mine si in portugheza, s-au emotionat mult si sunt la fel de sensibili ca si noi portughezii cand ascultam – Ó gente da minha terra – …a fost totul foarte special”.

    Dupa au urmat intrebari in legatura cu concertele avute de Mariza in Finlanda.

    Min 4:56 Aflam prin intermediul reporterului o noutate despre Mariza: “s-a nascut prematur la 6 luni si jumatate…si in gluma, prezentatorul ii spune ca isi aduce aminte perfect momentul, fiindca tatal ei se plangea si se lamenta, ca n-a vazut copil mai urat decat Mariza”. Urmeaza rasetele naturale, dupa care Mariza povesteste ca:” avea doar 1 kg, in urma cu 36 de ani in Mozambic – Africa…destul de complicat”.

    Min 6:00 – Noul CD “Fado Tradicional” – “…dupa 10 ani de la aparitia primului meu disc, Fado em Mim…, apare acest nou disc Fado Traditional, care este un voiaj in timp, printre memoriile si amintirile mele din copilarie, vorbeste despre clipele minunate petrecute in Taverna parintilor mei…mi-a fost frica mereu sa cant Fado Traditional, dar a venit momentul sa raspund pozitiv acestei provocari, la rugamintea si insistentele producatorului si realizatorului Diogo Clemente, cu care lucrez pe scena de 3 ani. Stiu ca imi asum o mare responsabilitate!”

    Min 7:17 Prezentatorul intreaba:” Te incomodeaza si te irita atunci cand publicul, de acompaniaza batand din palme?”
    Mariza:”Nu, deloc! Mie, nu pot sa spun ca-mi place sau displace, eu cred ca persoanele, publicul trebuie sa simta muzica intr-un mod particular, personal si in felul lor de-a fi. Cine sunt eu sa le spun, sa nu bata din palme, sa nu aplaude? Au platit un bilet, asa ca are dreptul sa aplaude, daca asta isi doreste si simte. Aplauzeee…Ce nu poate sa faca…sa se urce pe scena si sa-mi de-a mie niste palme In concluzie, publicul meu poate sa aplaude daca isi doreste si asa simte, poate sa faca fotografii. Ce ma incomodeaza foarte tare, cum in general la spectacolele mele, ambientul de luminii este difuz si intuneric, cand se fac fotografii cu blitz-ul, ma simt putintel zdruncinata, dar in restul totul bine…”

    Min 8:26 Prezentatorul intreaba:” Dupa cate ai facut in cariera ta de pana acum, de ce iti este cel mai frica?”
    Mariza: “Sa nu mai corespund asteptarilor mele! Eu sunt foarte exigenta cu ceeea ce fac si sunt foarte critica la modul in care ma prezint pe scena. Imi doresc mereu excelenta si sunt foarte competitiva cu mine insumi…nu stiu daca acest lucru este un defect…pana acum, viata a fost foarte simpatica cu mine, fiindca am reusit mereu ceea ce mi-am propus.”

    Min. 9:04 Prezentatorul intreaba: “Cum ai ajuns la aceasta coafura?”
    Mariza: ” Vai Dumnezeu meu! …inca nu este Cromat. Vezi, in Finlanda, trec ne neobservata, fiindca toate sunt blonde, dar in Angola, nu-i acelasi lucru. La inceput eu aveam parul lung si destul de ondulat, iar mie imi place foarte mult parul scurt, dar parintii mei nu m-au lasat sa-l scurtez. Asa ca inca din copilarie, mi-am dorit parul scurt. Cand mi-am dobandit independenta, primul lucru pe care l-am facut, mi-am scurtat parul si am ramas asa pana acum.”

    Doamne Ajuta!

  8. Domnule Gavril Adrian,
    va multumesc pentru comentariile dumneavoastra si pentru noutatile transmise prin ele cititorilor acestui blog.
    Cred ca si datorita acestui blog MARIZA a mai castigat cativa admiratori. Merita ! Este o artista desavarsita in ceea ce face, o profesionista adevarata, nu plastic.
    Va astept oricand si cu alte noutati si comentarii. Acum pot sa fac si eu UPDATE-ul la post, pentru ca CD-ul a fost lansat.
    Cu respect,

    • Noi trebuie sa va multumim dumneavoastra, domnule Danut Tanase, pentru acest loc minunat, bine ingrijit, unde ne gazduiti gandurile, impresiile, un loc cu aceiasi incarcatura emotionala cum a fost si Sala Palatului la concertul Marizei. Asteptam cu nerabdare filmuletul dumneavoastra. Pana atunci, cu permisiunea dumneavoastra, mai postez eu un filmulet, tot de la Porto, de data aceasta cu o imagine extraordinara si cu momente de neuitat. La un moment dat, si incepand cu min. 2:25, cu multa emotie in suflete, eu si familia mea suntem protagonisti pentru cateva secunde…printre versurile minunate ale FADO-ului „Ó gente da minha terra”, luminii si umbre…Mariza se plimba prin publicul de la Coliseu do Porto…la finalul spectacolului de lansare…DA, CD-ul a fost lansat si se afla deja pe rafturile magazinelor de specialitate…eu il am deja!

  9. Am „descoperit-o” pe Mariza în vara anului 2009 când am fost în Portugalia şi i-am cumpărat albumul „Transparente” la sugestia ghidului nostru, Nuno. Muzica ei mi-a intrat în sânge şi în suflet.

  10. urmaresc cu interes fenomenul Mariza , si am gasit pe net un clip unde artista spune ca e insarcinata . e adevarat ?

  11. Am fost directionata de Marcel catre acest blog si am considerat ca merita impartasit prietenilor, pentru ca da, intalnirea cu Mariza a fost tulburatoare, foarte foarte speciala!

    • Doamna David Iulia Marina,
      va multumesc pentru vizita pe blog si pentru comentariu.
      Da, Mariza este o cantareata speciala, de exceptie, care prin muzica si talentul ei, aduna in salile de spectacol oameni la fel de speciali, care o asculta si o apreciaza.
      Cu respect,

  12. Buna seara ,
    imi face placere sa va salut din nou , dupa ceva vreme ! vreau la concert ! mi-este dor de un concert ! aveti idee cind revine ?
    cu respect ,

    • Buna ziua,
      nu am idee cand revine, dar daca vine, voi anunta pe blog si voi merge la concert.
      Am primit de curand un CD cu Mariza, de la niste prieteni care au fost recent in Portugalia.
      Cu respect,

  13. Buna de dimineata ,
    va multumesc frumos pentru amabilitatea de a-mi raspunde . Spuneti-mi va rog despre ce CD e vorba , eu am cele 5 albume si cele 2 dvd , mai exista si altceva scos pe piata ? Faca nu cer prea mult , am sa va rog sa imi spuneti titlul CD-ului , casa de discuri si anul aparitiei , deoarece IL VREAU SI EU !
    Va multumesc anticipat si sa dea DUMNEZEU sa mai vedem un concert la Bucuresti !
    cu respect ,
    acelas ,
    mircea-florin banica

    • Buna ziua domnule Banica,
      CD-ul primit de mine se numeste „Fado Curvo”, iar casa de discuri este VIRGIN.
      Sper ca v-am fost de folos cu aceste informatii.
      Cu respect,

  14. am bucuria de a va saluta si de a ma bucura alaturi de dumneavoastra pt re-venirea la bucuresti a MARIZEI !

Lasă un răspuns

