Noul Legamant sau Noul Testament

Motto: „Ignoranţa este de trei feluri: când nu ştii nimic, când ştii numai prostii, şi când ştii ce nu trebuie.”

Ieri am fost la o biserica. Una din aceea care se crede deschisa, toleranta, de secol 21, cu oameni bine scoliti, bine imbracati, cu pretentii de cultura si de educatie, cu pozitii bune si foarte bune in societate, multi dintre ei. Ei si ?! La ce le-a folosit toate acestea?! La nimic! Reactia lor la auzirea adevaratei Vesti Bune, a fost exact ca aceea a unei gloate amorfe, inculte, manipulata si manipulabila, prostita si prostibila. O gloata fara minte, carte si cultura, o gloata indoctrinata cu tone de minciuni si de balarii teologice, incapabila sa asculte si sa priceapa, sa-si puna in ordine si sa inteleaga, adevarurile simple si clare ale Vestii Bune, adica ale Evangheliei Vesnice. O gloata inspaimnatata realmente de nou, de Duhul Viu al lui Isus Hristos, o gloata inchisa intr-un ghetou religios, din care nu vrea sa iasa. O gloata care refuza sa gandeasca. Foarte putini au puterea sa gandeasca cu mintea lor, in afara doctrinei oficiale a bisericii din care fac parte, si curajul de a-si sustine public credinta dobandita in urma unui astfel de exercitiu intelectual. Foarte putini spre deloc, au curajul sa asculte si alte lucruri nestiute de ei, legate de Dumnezeu, fara sa arate celor care nu gandesc ca ei, vorba rea, privirea piezisa, pumnul, scuipatul, piatra sau usa. Asa a patit si Isus Hristos. Nimic nou sub soare. Reactiile oamenilor sunt aceleasi de mii de ani. De la caderea in neascultare a omului, nimic nu s-a schimbat, si nici nu o sa se schimbe, decat la cei care chiar il urmeaza pe bune, pe Viul Dumnezeu. Restul, sunt morti in pacatele lor, citeste: anchilozati in nestiinta si prostia lor, si nu vor sa dea nicio sansa luminii, sa patrunda in intunericul din mintea lor. Numai prostii pot crede ca am evoluat sau ca am descoperit noi ceva nou sub soare, sau ca omul se schimba asaaaa, prin cultura, arta, tehnologie, scoala si civilizatie. Cu sau fara cultura, cu sau fara carte, cu sau fara stiinta, cu sau fara arta, cu sau fara religie, ura impotriva lui Hristos cel Viu, este aceeasi, neostoita de trecerea veacurilor, de scolile absolvite sau de biserica la care mergi ca enorias. In realitate, eu am fost la o institutie rece si searbada, un club, un SRL, unde Dumnezeu este mai mult sau mai putin acceptat sau tolerat, de obicei mai putin, dar niciodata primit cu bucurie, decat de foarte, foarte putini oameni. O minoritate, sau cum spune Dumnezeu: o ramasita. S-a dat iar lupta dintre falsa evanghelie, cea mincinoasa, satanica, cea a faptelor facute de om, si Evanghelia Vesnica a Viului Dumnezeu, cea a credintei in Viul si atotputernicul Dumnezeu, ca unic Creator si Salvator. Au fost argumente pro si contra, si de o parte, si de cealalta parte. Cand partea cu evanghelia faptelor a pierdut teren, s-au simtit cumva in inferioritate, si oamenii s-au suparat. S-au auzit din nou, spuse altfel, cu ajutorul unor argumente stupide, de gradinita, vechile cuvinte:Rastigneste-l !”. Argumentele celor cu faptele omului au fost realmente puerile, de genul: au vorbit mai mult ca noi, cei care propovaduiesc Vestea Buna cea adevarata, deci au fost avantajati, si al doilea argument a fost acela ca ei vor liniste in biserica lor, nu dispute teologice !?! Ei vin la biserica pentru liniste. Ei vin la biserica sa asculte de fiecare data, aceleasi si aceleasi lucruri. Atunci sa taca toti. Sa fie liniste! Si daca tac toti, de ce se mai aduna impreuna ?! Parca si lui Isus Hristos i s-a spus ca dezbina poporul, ca agita masele, si ca mai buna este linistea mortii, decat miscarea binecuvantata a vietii. Asa ca: „Rastigneste-l !” sau altfel spus: mai carati-va d’aici, ca ne stricati linistea cavoului nostru, in care ne dormim somnul de veci. Reactiile umane ca robi ai lu’ Dracu’, sunt aceleasi in toate veacurile, de la al mai mic cu tata-n gura, pan’ la al batran cu barba sura. Iar nimic nou sub soare! Atata poate omenirea asta! Aici vreau sa fac o paranteza si sa mai spun ceva ce am mai spus. Exista foarte multi prosti prostiti de Dracu’ pe planeta Pamant, care au in ei o ura antisemita total imbecila, si care vin cu argumentul total cretin, ca doar evreii l-au rastignit pe Isus Hristos, noi toti ceilalti fiind nevinovati. Este o mare prostie si o mare gogomanie imbecilitatea asta. Lumea intreaga l-a rastignit pe Isus Hristos. Nu credeti ? Sa credeti, pentru ca asa este. Cand TU omule, te duci dupa Budha, TU l-ai rastignit pe Hristos, nu evreii, cand TU omule esti ateu, TU l-ai rastignit pe Hristos, nu evreii, cand TU omule esti hindus, TU l-ai rastignit pe Hristos, nu evreii, cand TU omule esti orice altceva, dar nu crestin, TU l-ai rastignit pe Hristos, nu evreii,  si tot asa. Cand TU omule, nu crezi Evanghelia Vesnica a lui Dumnezeu, si crezi evangheliile contrafacute ale lu’ Dracu’, TU il rastignesti pe Hristos. Cand TU omule, faci toate acestea si multe altele, cand TU pupi morti, statui de piatra si de lemn, icoane de lemn, de aur sau de argint, cand te duci dupa alti dumnezei ai lumii acesteia, indiferent care, TU, si numai TU, strigi impreuna cu evreii de atunci: „Rastigneste-l !” Vedeti cat este de simplu ca sa intelegem ? De ce-i culpabilizam doar pe altii pentru faptele noastre, adica pe evreii de acum 2000 de ani ?! De ce ? Raspuns: pentru ca ne convine asta, pentru ca ne este mai comod asa, pentru ca este mai bine ca altii sa fie vinovati, de tot ceea ce facem si noi cu varf si indesat, pentru ca suntem ipocriti, si pentru ca ne-a luat Dracu’ mintile, inca din Rai. De atunci incoace, ne-a ticalosit si ne-a imbecilizat de tot.

Controversa este in fapt foarte simpla, si am tratat-o mai pe larg in pagina Evanghelia Vesnica a acestui blog. Cine are curiozitatea, poate sa citeasca acolo mai pe larg, despre ce este vorba. Pe scurt, exista oameni si religii, cele pagane, si falsul crestinism este tot paganism, care sustin ca omul trebuie sa faca si el ceva, pentru mantuirea, adica pentru salvarea lui. Sa pupe oase de morti de exemplu (moaste) sa se dea cu curul de pamant in biserica, sa pupe lemne si carpe, adica icoane si statui de „sfinti”, giulgiuri si alte alea, sa tina o anumita zi de odihna, sambata sau duminica, sa stea in pozitie de lotus, sa manance numai vegan, sa aprinda lumanari sau betisoare, sa, sa… Aceasta este evanghelia FAPTELOR, o evanghelie straina de Dumnezeu, o evanghelie falsa, contrafacuta de Dracu’. In Evanghelia Vesnica, Dumnezeu ne spune foarte, foarte, foarte clar: ca noi nu trebuie sa facem nimic din toate acestea, pentru ca nu sta in puterea noastra sa ne salvam din pacat, ca noi nu putem sa-l ajutam pe El cu nimic, ci trebuie doar sa credem in El, si ca EL, va face tot ceea ce ne-a promis in Biblie. EL va face, nu altcineva. El va lucra in noi si vointa si infaptuirea, nimeni altcineva. Stiti de ce? Pentru ca NOI i-am dat voie sa faca asta, atunci cand am trecut de partea Lui, atunci cand am intrat in legamant cu El, atunci cand l-am parasit pe Dracu’ si am ales sa fim crestini. Nici noi pentru noi, nici popa pentru noi, nici pastorul pentru noi, nici biserica pentru noi, nici mama sau tatal, nici sora sau fratele, nu poate sa ne salveze din pacat. Nimeni. Doar Dumnezeu poate sa faca asta. Punct. Asta spune Vestea Buna, adica Evanghelia Vesnica.

Vreau sa arunc o intrebare in oceanul internetului, pentru toti cei care se cred crestini: Care credeti dumneavoastra ca este Noul Testament sau Noul Legamant crestin ? Ce inseamna el ? In ce consta el ? Nu cititi mai departe ce am sa scriu eu. Luati o pauza, si ganditi putin cu mintea dumneavoastra, ca sa vedeti ce stiti DUMNEAVOASTRA cu adevarat, despre acest subiect. Eu va spun ca veti avea mari surprize, va asigur. Nu am nici cea mai mica indoiala ca va fi asa! Puteti sa scrieti asta pe o bucata de hartie, inainte de a citi mai departe, si apoi sa confruntati ceea ce ati scris, cu ceea ce ati aflat dupa citirea acestui post. Sau sa comentati pe blog ceea ce ati crezut, daca doriti. Este un exercitiu interesant. Veti constientiza astfel mult mai bine, molozul, minciunile, intunericul care este in mintea dumneavoastra, pe aceasta tema crestina fundamentala.

In „crestinismul” clasic, atat cel traditional cat si cel neoprotestant de astazi, lucrurile stau cam la fel. Bisericile istorice au „taine” ca: botezul, impartasania (Cina Domnului), nunta, slujba de inmormantare, miruirea, rugaciunea preotilor pentru enoriasi, puparea de moaste (oase de oameni morti, brrrr!!) puparea de icoane „facatoare de minuni” sau nu, si or mai fi cateva, nu mai conteaza care, ca sa le insiruiesc aici, pentru ca oricum toate sunt apa de ploaie. Nu inseamna si nu valoreaza absolut nimic, si nu au nicio putere de la Dumnezeu, ci doar de la Dracu’. La neoprotestanti lucrurile stau exact la fel, cu diferenta ca ei au renuntat la icoane, moaste, lumanari si cam atat, in rest, fac si cred la fel ca ceilalti. Si la neoprotestanti biserica ca si cladire este sfanta, amvonul este la fel de sfant ca altarul la istorici, pastorul ca si preotul, administreaza „tainele bisericii”, ca doar este unsu’ Domnului (sic!), ritualul de impartasire care la neoprotestanti se numeste „Cina Domnului” este cam la fel, iar enoriasii sunt considerati o turma de prosti, pastorita de iluminati, adica o turma de niste nimeni in drum, buni doar ca sa sustina sistemul religios cu bani, si sa-i aduleze pe conducatorii lui, preoti sau pastori, in care au incredere oarba, pentru ca nu-i asa, sunt unsii Domnului, si stiu ei mai bine ce spun, si ce fac. Noi, turma, nu ne asumam riscul de a gandi si noi macar putin, preferam sa fim condusi, ca este mai simplu si mai comod, nu-i asa? Ce spune Dumnezeu despre toate acestea ? Ca toate, sunt vax albina !  Adica nimic important, canci, apa de ploaie, niente. Stiu ca ce am scris aici este hrana foarte tare, pentru unii care vor sa ramana vesnic copii in gandire, care se agata si ei de ceva palpabil: un botez, o impartasanie, o moasca, ceva, pentru ca pe Dumnezeu nu pot inca sa-l atinga cu mana, ci doar cu mintea se poate deocamdata, si atunci au si ei nevoie de poala popii, de mana pastorului, de o icoana, un mort (o moasca) o zi de odihna, o lumanare, etc… Apoi, unii vor spune ca Cina Domnului sau botezul nu pot sa fie chiar nimic important. Ba da, pot sa fie. Cu siguranta pot sa fie! Fara dubii! Singurii importanti din tot crestinismul, sunt doar Dumnezeu Tatal, si Fiul Sau Isus Hristos. Nimic altceva. Talharul de pe cruce, nu s-a botezat, si nu a luat impartasanie niciodata, si va fi in Imparatia lui Dumnezeu. Tot ceea ce a contat pentru el, si a fost suficient ca el sa fie salvat, a fost cuvantul lui Hristos, spus lui pe cruce: „Adevarat iti spun, ca astazi vei fi cu Mine in Rai.” (Luca 23) Nebotezat si neampartasit, talharul a ajuns sau va ajunge in in Rai. Absolut sigur! Hristos nu minte! Pe talharul de pe cruce, Isus Hristos personal l-a luat in Imparatia Sa, asa cum o sa faca cu fiecare dintre noi, cu toti care ne lasam pe mana Lui, care avem incredere in El si in spusele Lui, daca vrem. Daca nu, nu. Talharul rastignit langa Isus, nu a facut nimic special, pentru a ajunge in Imparatia lui Dumnezeu, ritualuri, doctrine, slujbe, etc., el doar l-a crezut pe Isus, a crezut in vorbele Lui, si a crezut in Isus, adica a crezut ca este ceea ce EL spune ca este. Punct! Asta a fost tot! Isus a spus, si tot Isus a si facut. Simplu. Nu a avut nevoie de ajutorul nimanui, nici macar al talharului care era vizat direct. Vedeti cat este de simpla salvarea noastra ? Nu costa nimic, si nu trebuie sa faci nimic. Trebuie doar sa-l credem pe Isus Hristos si pe Tatal Lui, care l-a trimis. A avut nevoie Isus, ca talharul sa faca ceva pentru El, sa-l ajute pe El cu ceva, sa respecte ceva anume, un ritual, o dogma? Nu. A pus Isus Hristos vreo conditie talharului? Nu. Talharul nu a ajuns in Rai nici datorita botezului, nici datorita impartasaniei sau pupatului de icoane, nici datorita tinerii unei anumite zile de odihna, nici ca a aprins lumanari, etc. Talharul a ajuns in Imparatia lui Dumnezeu, doar pentru ca l-a crezut pe Isus Hristos. Punct! A avut o incedere deplina, in tot ceea ce i-a spus Hristos. Asta a fost tot ceea ce a trebuit el sa faca. Trista realitate, este ca majoritatea „crestinilor”, cred ca toate acestea despre care am vorbit pana acum: botezul, impartasania (Cina Domnului) moasca sau icoana, ziua de odihna, nunta, inmormantarea, lumanarea, etc… reprezinta Noul Testament sau Noul Legamant, adica tot ce vrea Dumnezeu de la noi, ca si credinciosi, si ca facand noi toate acestea, implinindu-le, sigur, sigur ajungem in Rai. Greska ! Niet! Canci ! Nimic mai fals! Pacaleala draceasca maxima! Nu este deloc asa. Iata ce spune Dumnezeu ca este Noul Legamant sau Noul Testament: Iata legamantul pe care-l voi face cu casa lui Israel, dupa zilele acelea, zice Domnul: Voi pune Legea Mea inauntrul lor, o voi scrie in inima lor si Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu. Niciunul nu va mai invata pe aproapele sau pe fratele sau zicand: „Cunoaste pe Domnul!”, ci toti Ma vor cunoaste, de la cel mai mic pana la cel mai mare, zice Domnul, caci le voi ierta nelegiuirea si nu-Mi voi mai aduce aminte de pacatul lor.” (Evrei)  Ce lege va scrie Dumnezeu in noi? Legea celor 10 porunci? Raspuns: Orice lege considera El de cuviinta ca este buna pentru binele nostru actual si etern. Este treaba Lui ce legi scrie El in noi. Va scrie legile Imparatiei Sale. Punct! Simplu. Adica legea iubirii, legea bunatatii, legea dreptatii, legea milei, legea bucuriei, legea de a nu mai dorii sa fii mincinos, ucigas, curvar, ticalos, nelegiuit, hot, etc… Este acesta, si numai acesta, Noul Legamant sau Noul Testament ? Raspuns: DA! Acesta este singurul legamant, corect si valabil. Cat de nou este Noul Legamant ? Raspuns: Noul Legamant este dinaintea facerii lumii. Va surprinde? Sa nu va surprinda. Noul Legamant, ca si Vechiul Legamant, sunt amandoua Tatal si Isus Hristos, si nimic altceva. Noul Legamant este implinirea Vechiului Legamant. Vechiul Legamant nu a fost niciodata desfiintat, ci implinit de si in Isus Hristos: Sa nu credeti ca am venit sa stric Legea sau Prorocii, am venit nu sa stric, ci sa implinesc.” (Matei) Isus Hristos este singurul uns al lui Dumnezeu, catre care arata intreaga Biblie. Nu popii, nu pastorii, nu regii sau imparatii pamantului. Vechiul Legamant arata prin toate simbolurile, legile, poruncile si ritualurile lui, de la Cortul Intalnirii si de la Templu, spre singurul Uns al lui Dumnezeu: Isus Hristos. Isus Hristos este turturica, mielul sau vita de jertfa. Isus Hristos este sfesnicul din templu, adica lumina lumii. Isus Hristos este painea vietii, acele paini ale punerii inainte din Templu, asa cum este si painea de la Cina Domnului sau impartasania. Isus Hristos este Marele Preot din Templu. Isus Hristos este aurul, argintul si lemnul Templului. Isus Hristos este Chivotul din Templu, este Imparatul. Isus Hristos este totul totului tot. Noul Legamant este dinainte de facerea lumii, si va fi pana la sfarsitul ei, apoi in vesnicie, pentru ca Dumnezeu este vesnicia insasi. Este Evanghelia Vesnica!

Mai ramane o intrebare, care cu siguranta este in mintea oricarui crestin, si care a fost in mintea oricarui om care a trait vreodata pe planeta Pamant. O intrebare pe care si evreii au pus-o Domnului Isus Hristos. O intrebare care naste multa tulburare si neliniste: Ce trebuie sa fac EU, muritorul, ca sa fiu in regula cu Dumnezeu? Ce legi si porunci mai trebuie sa respect eu? Face Dumnezeu totul pentru mine, si eu nu mai trebuie sa fac nimic sau trebuie sa particip si eu la mantuirea, salvarea, mea? Ce a vrut sa spuna Isus Hristos cand a spus ucenicilor Sai: „Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. Si iata ca Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului.” (Matei 28) Care sunt aceste porunci care trebuiesc sa fie pazite? Cele privitoare la botez, la impartasanie (Cina Domnului), la nunta, inmormantare, etc? Raspuns: Nu, nu despre acestea este vorba, ci despre acestea: Invatatorule, care este cea mai mare porunca din Lege?Isus i-a raspuns: „Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau si cu tot cugetul tau.” Aceasta este cea dintai si cea mai mare porunca. Iar a doua, asemenea ei, este: „Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti.” In aceste doua porunci se cuprinde toata Legea si Prorocii.” (Matei 22) Cum asa, asta este tot? Doar 2 porunci au mai ramas, din toate? Da, doar doua. Bine Doamne, am zice noi, dar noi nu prea putem sa te iubim pe tine, si nici pe semenul nostru, pentru ca nu prea avem chef, nu ne place, iar daca ne place, observam ca nu putem sa facem asta, adica ce trebuie. Si atunci care este solutia? Raspuns: „Eu sunt calea…” Tu omule, nu poti face nimic, esti neputincios in aceasta problema, dar Eu, Dumnezeul tau, Eu pot sa fac totul pentru tine, si o sa si fac tot ce trebuie pentru tine, daca tu vrei asta cu adevarat, si ai incredere deplina in Mine. Asta se numeste credinta in Mine, adica credinta in Dumnezeu, adica incredere. Aceasta este misiunea Mea, job-ul Meu, slujba Mea, ne spune Isus Hristos in Evanghelia Vesnica. Pentru asta am venit in lumea ta pacatoasa, pentru asta am biruit. Numai Eu pot sa fac asta pentru tine: sa te scot din pacat, din robia Satanei, daca vrei, daca iti doresti cu adevarat, sa fii cu Mine aici pe pamant, si in Imparatia Mea. Daca iti place ceea ce iti ofer Eu, daca vrei sa fim impreuna, ACUM si IN VECI, daca vrei ceea ce iti ofer Eu, Eu si numai Eu, iti voi da puterea sa ma iubesti pe mine si pe ceilalti semeni ai tai, si sa implinesti orice lege si orice porunca pe care Eu vreau ca tu sa o implinesti. Prin puterea Mea vei face toate acestea. Tu singur nu poti sa faci asta, pentru ca esti doar un rob al Satanei, si ca rob al Satanei, nu mai poti sa faci ceea ce iti doresti tu sa faci, ci implinesti dorinta stapanului tau Dracu’, care pe Mine ma uraste de moarte, si de aceea este normal sa nu-ti placa de Mine, sa Ma urasti si sa fugi de Mine, sa fii un nelegiuit. Daca dupa ce ai auzit si varianta Mea despre lume si viata, prin Vestea Buna pe care ti-am dat-o, despre ceea ce pot Eu sa-ti ofer acum si in viitor, si daca aceasta varianta iti place si ti-o doresti din tot sufletul tau, EU voi face pentru tine, un lucru care tie nu-ti sta in putere, si care este imposibil pentru tine. Un lucru pe care tu nu ai cum sa-l faci niciodata, niciodata, niciodata:Va voi curata de toate spurcaciunile voastre si de toti idolii vostri. Va voi da o inima noua si voi pune in voi un duh nou, (Duhul Meu) voi scoate din trupul vostru inima de piatra si va voi da o inima de carne. Voi pune Duhul Meu in voi si va voi face sa urmati poruncile Mele, si sa paziti, si sa impliniti legile Mele… voi veti fi poporul Meu, si Eu voi fi Dumnezeul vostru.” (Ezechiel 36)  Toate acestea le fac Eu si numai Eu. Tu nu poti. Tu muritorule pacatos, nu vei intelege cum fac Eu asta, pentru ca nu am cum sa-ti explic ACUM, esti prea retardat, si nu ai cum sa intelegi. Stiinta ta este primitiva. Esti un inapoiat in Universul si in Imparatia Mea, de aceea ACUM, in aceasta faza, trebuie sa ai incredre deplina in Mine, adica CREDINTA. Trebuie sa crezi ca tot ceea ce ti-am promis Eu este adevarat, si voi face pentru tine. Tu trebuie sa faci un singur lucru: sa ai incredere deplina in Mine. Atat. Nu-ti cer nimic mai mult. Daca acestea sunt singurele porunci pe care trebuie sa le ducem lumii in numele lui Isus Hristos, Fiul Dumnezeului celui Viu, atunci ele mai pot sa fie traduse si asa: Aveti credinta in Dumnezeu si aveti incredere in Mine, Eu sunt Calea, Adevarul si Viata, Cine crede in Mine are Viata Vesnica si la judecata nu va veni, Cine crede in Mine nu va fi dat de rusine. Eu sunt Lumina Lumii, Eu sunt Painea Vietii, Eu sunt Pastorul cel Bun, Eu sunt usa, Eu sunt apa vietii, Eu sunt cel ce sunt. Eu voi scrie Legile si Poruncile Mele in mintea si inima voastra (sa ma iubiti pe Mine si pe aproapele vostru), Eu voi scoate inima de piatra din pieptul vostru, si o voi inlocui cu una de carne.” Spuneti-le oamenilor despre Mine si jertfa Mea pentru ei, spuneti-le oamenilor ca Eu sunt cu ei pana la sfarsitul veacului, spuneti-le oamenilor ca painea si apa nu le va lipsi de pe masa, spuneti-le oamenilor sa nu se ingrijoreze pentru ca Eu si ingerii Mei le vom purta de grija. Spuneti-le oamenilor ca Duhul Meu va fi cu ei in permanenta, si ca va locui in ei, ca sa stie ca Eu sunt Domnul care fac toate aceste lucruri pentru ei. Iar la sfarsitul veacului acestuia, ii voi ridica pe toti ai Mei la viata, din tarana pamantului in care dorm. Toate acestea si multe altele le voi face pentru voi, cei care ati acceptat de buna voie  si nesiliti de nimeni, din dragoste pentru Mine si nu de frica Mea, sa fiti cu Mine in Imparatia Mea, Raiul. Bucurati-va si odihniti-va de orice efort inutil din partea voastra pentru a va salva din Pacat, pentru ca oricum nu puteti sa faceti asta, si pentru ca Eu va ofer Salvarea aceasta din robia lu’ Dracu’, Gratis ! Bucurati-va ! „Si din nor s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit: de El sa ascultati.” (Luca 9)

Concluzia: De aceea Duhul lui Hristos prin Pavel spune foarte limpede: „Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva decat pe Isus Hristos, si pe El rastignit.” (1Corinteni 2) Nu legi, nu porunci, nu ritualuri, doar Isus. In Isus Hristos toate acestea sunt DA si AMIN. Sunt implinite de El pentru noi, ele inseamna NEPRIHANIREA LUI, care ne este data si noua in dar, gratis, prin locuirea Duhului Sau in noi. Cum se face asta nu avem cum sa stim. Aici tacerea este elocventa. Cine va dori sa stie cum face Dumnezeu asta, va intra intr-un hatis din care nu are cum sa iasa, decat smintit. Intreaga Biblie nu vorbeste decat despre un singur lucru major si singurul important: Isus Hristos. Moise si toti proorocii, despre asta au vorbit. Si Pavel a inteles bine aceasta lectie, prin Duhul, si de aceea face afirmatia citata mai sus. Isus Hristos insusi spune: „Voi oamenii, cercetati Scripturile, pentru ca socotiti ca in ele aveti viata vesnica, dar tocmai ele (Scripturile), marturisesc despre Mine Caci, daca ati crede pe Moise, M-ati crede si pe Mine, pentru ca el a scris despre Mine. (Ioan)  Demonstratia este cat se poate de clara. Ce trebuie sa fac eu, ca un  crestin adevarat ce sunt ? Asta: sa il cred pe Dumnezeu pe cuvant, si atunci, si numai atunci, se intamapla asta: „Ma bucur in Domnul, si sufletul Meu este plin de veselie in Dumnezeul Meu, caci M-a imbracat cu hainele mantuirii, M-a acoperit cu mantaua izbavirii, ca pe un mire impodobit cu o cununa imparateasca si ca o mireasa impodobita cu sculele ei. Caci, dupa cum pamantul face sa rasara lastarul lui si dupa cum o gradina face sa incolteasca semanaturile ei, asa va face Domnul Dumnezeu sa rasara mantuirea si lauda in fata tuturor neamurilor.” (Isaia 61)

Ce a facut omenirea de-a lungul veacurilor ? Asta a facut: „Domnul a zis lui Moise: „Iata, tu vei adormi impreuna cu parintii tai. Si poporul acesta se va scula si va curvi dupa dumnezeii straini ai tarii in care intra. Pe Mine Ma va parasi si va calca legamantul Meu pe care l-am incheiat cu el.” (Deuteronom 31)

Cu toate acestea, o mica parte din omenire, o ramasita, in toate veacurile, de la inceput si pana la sfarsitul lumii acesteia de Pacat, l-a crezut pe cuvant pe Dumnezeu.

Cu respect,

4 thoughts on “Noul Legamant sau Noul Testament

  1. Sunt total de acord cu punctul tau de vedere cu privire la mantuire. Prin orice am incerca sa facem, nu vom putea fi mantuiti. Sunt de acord ca poruncile ce trebuiesc respectate sunt, Sa-L iubesti pe Dumnezeu si sa-ti iubesti aproapele. Nu sunt de acord insa cu ….

    Au aruncat cu pietre in tine….. si tu ai raspuns…. aruncand tot cu pietre?!
    Cine sunt eu sa-l fac pe fratele meu “Postule! Esti gresit pentru ca pupi oase de morti.” Isus a plans pentru ei si a zis “Iarta-i Tata caci nu stiu ce fac”.

    Doua porunci… Iubeste-l pe Isus si pe aproapele.

    Reflecti tu oare caracterul lui Isus si esti mai destept si mai presus decat aproapele ca sa arunci cu pietre in el?

  2. Salut Danut,
    sincer imi pare rau ca a trbuit sa treci prin aceasta experienta reprodusa mai sus.Imi pare de asemenea rau,ca nu am fost de fata(nu pentru ca as fi putut sa schimb ceva),ci pentru ca probabil ar fi cantarit ceva mai mult ceea ce doresc sa sesizez in acest mesaj,si anume faptul ca daca viziunea ta despre acesti oameni este ca sunt reci si intransigenti,si se prea poate sa ai dreptate,cu ce se dovedeste crestinismul tau mai real decat al celor deja amintiti.Ei te-au ponegrit intr-o biserica pentru ca nu impartasesc aceeasi viziune cu tine referitoare la Cadoul Minunat pe care Dumnezeu l-a oferit omenirii,insa tu care ai inteles pe deplin Evanghelia,ii ponegresti in public in vazul tuturor,pentru ca nu vor sa accepte acest cadou.
    Oare acesta sa fie spiritul pe care il regasesti in Evanghelie?Nu doresc un raspuns la aceasta intrebare,propun doar o evaluare a inimii.

    Actualmente inca prieten pentru tine Andrei

  3. Salut un alt om,
    Salut Andrei,

    pentru ca amandoi ati scris cam acelasi lucru, am sa va raspund la amandoi odata. Un prim raspuns al meu la ceea ce ati spus voi, este postul meu de pe acest blog, de la categoria RELIGIE, post care se intituleaza „Prostii care se cred destepti”.Acolo tratez deja acest subiect. Dar pentru ca tot mi-ati dat ocazia vreau sa va mai spun ceva in plus.
    Nu ne mai putem ascunde la infinit gaunosenia, goliciunea, gandul rau si ura fata de semeni si fata de Dumnezeu, ascunzandu-ne dupa lozinci din acestea pe care le-ati invocat voi, pe care nu le intelegeti, si pe care nu vreau sa le mai repet. Andrei, eu nu am ponegrit pe nimeni, doar AM CONSTATAT o stare de lucruri. Nu pot sa ma fac ca nu este asa ! Nu mi-ar folosi nici mie nici acelor oameni. Diferenta dintre minie si astfel de oameni, este aceea ca eu nu i-asi da niciodat afara din casa mea pentru ca au altceva de spus decat mine. Si astea nu sunt doar vorbe. La Dynamis, cat am fost presbiter, am permis ORICARUI om care a avut ceva de spus, sa spuna. Au primit si amvonul pentru asta. Nu ne era frica de nimeni. Daca ceea ce spunea acel om era ADEVARUL LUI DUMNEZEU, nu avea nevoie de proptele omenesti ca sa stea sau sa pice, si nici nu o sa-l putem noi cenzura vreodata, orice am face. Adevarul este sau nu este adevar. Simplu. De ce ne este frica sa auzim si altceva, alte pareri ? De ce si de cine ne este teama ? Ce am putea pierde ? Dar daca am avea de castigat ?
    Pe acest blog au fost oameni care si-au bagat p – – a in mama, m-au injurat si balacarit cum au vrut ei, si le-am postat toate dejectiile mintilor lor bolnave si pline de ura. Mie nu imi este frica de nimeni. EU nu-i urasc pe acei oameni care m-au injurat, si nici pe cei carora nu le covine ceea ce spun, si nu am aruncat cu pietre in ei. EI AU FACUT-O. Daca ceea ce scriu eu pe acest blog sau ceea ce spun in biserica, oricare ar fi ea, nu sta pe Biblie, aruncati imediat la gunoi. Eu nu va bag nimic pe gat sau in cap, cu forta. Adevarul nu are nevoie de confirmarea cuiva, EL ESTE si punct. Repet: De ce va este atata frica ? De ce va temeti daca voi credeti ca stati pe adevar ? Poti sa-mi spui ? Sigur ca si eu spun impreuna cu Isus, „Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac”. Dar doar atat. Nu cenzurez pe nimeni, nu dau pe nimeni afara din casa mea, nu pun pumnul in gura nimanui.
    Vreau sa stiti amandoi foarte clar un lucru in ceea ce ma priveste. Tu Andrei, care ma invitai mereu sa vin in biserica aceea, si iti multumesc pentru asta si pentru grija ta fata de mine, nu uita te rog ca iti spuneam ca nu vin prea des, pentru ca o sa se intample exact ceea ce s-a intamplat. Oamenii te alunga imediat ce nu faci sau nu zici ca ei. Ti-am spus asta, mai tii minte ? Tu spuneai ca nu este asa, ca voi sunteti altfel. Nu sunteti Andrei. Sunteti la fel ca toti ceilalti. Este doar o pretentie goala prietene. Prin comportamentul unora de acolo, pe usa voastra scrie: „Nu sunt bineveniti aici decat cei care gandesc ca noi, ceilalti sa ne lase in pace.” Acesta este adevarul. Daca maine vin in adunare 10 atei ce faceti cu ei ? Le aratati usa ? Daca poimaine vin 10 hindusi ce faceti cu ei, le aratati usa ? Ceea ce cred si spun eu, nu vreau sa impun nimanui. Nu sunt guru nimanui. Dar nu este vina mea ca am ceva de spus si spun. Daca voi ca si comunitate nu ati inteles ca dusmanul TUTUROR, al meu si al vostru, este Dracu’ si de capcanele LUI trebuie sa ne ferim, ne ducem degeaba la biserica. Nu am inteles nimic din ceea ce facem. Adevarul nu este monopolul nimanui, nici al meu, nici al vostru, ci doar al lui Dumnezeu. Noi trebuie sa ne ajutam unii pe altii, fiind TOTI ajutati de Dumnezeu, sa intelegem corect acest adevar. Atat. Restul e cancan.
    Isus Hristos i-a „ponegrit public” pe evrei si i-a facut PROSTI, altora le-a spus ca au pe Satana in ei, lui Petru de exemplu, a facut asta spre SALVAREA LOR. Multi au luat-o ca pe o ofensa, asa cum o luati si voi, SI AU PIERIT IN PACATELE LOR. Atentie mare! Cat despre inima mea, are cine sa o evalueze: ACELA care poate sa vada ceea ce voi nu o sa puteti vedea niciodata. Niciun om nu poate sa vada ce poate vedea numai Dumnezeu. Diferenta dintre mine si tine Andrei este aceea ca eu te consider prietenul meu si daca de maine ai fi ateu sau musulman. TU poti sa faci la fel ? Dar tu un om ?

    Cu prietenie,
    P.S. Sambata am sa vin iar, ca dovada ca nu am nimic cu nimeni. Nu am resentimente fata de ceea ce s-a intamplat, si am sa mai vin pana o sa ma dati de tot afara. Sunt obisnuit, nu ar fi prima oara, si nici ultima.

  4. ” The masses don’t want to be disturbed, even though they may be in misery; they are in misery, but they are accustomed to the misery. And anybody who is not miserable looks like a stranger.

    The enlightened man is the greatest stranger in the world; he does not seem to belong to anybody. No organization confines him, no community, no society, no nation…” Osho

Lasă un răspuns

