10 Mai Ziua Nationala a Romaniei

Motto: Nihil Sine Deo

A venit din munți un vultur
Și ne-a zis: -”Români eroi,
Știu un print viteaz și tanar
Ce-ar veni cu drag la voi,
Dacă vreți vi-l dau ca Vodă”.
Noi cu toții: -”Să ni-l dai”.
Și ne-a dat pe Vodă Carol,
Într-o zi de 10 Mai.
Și-a venit vulturul iară
Și ne-a zis: -”Popor Român,
Ești viteaz, de ce mai suferi
Jugul unui neam păgân?
Fă-te liber, dezrobește-ți
Mândra țară ce o ai”.
Și noi liberi ne făcurăm
Într-o zi de 10 Mai.
Vulturul venit-a iarăși
Și ne-a zis: -”Popor Român,
Ați luptat cumplit la Plevna
Duși în foc de-al vostru Domn,
Vrednic e să-l faceți Rege,
Într-o țara ca în rai”.
Și noi rege îl făcurăm
Tot în zi de 10 Mai.
Zece Mai ne-a fi de-a pururi
Sfânta zi, căci ea ne-a dat
Domn puternic țării noastre,
Libertate și Regat.
Ridicați cu toții glasul
De prin șesuri, de prin plai,
Să trăiască România
Ura! pentru 10 Mai!

10 Mai de Vasile Alecsandri

Ziua de 10 mai, este o zi cu trei semnificaţii majore in istoria României::

1. 10 mai 1866: prinţul Carol de Hohenzollern-Sigmaringen, depunea jurâmântul ca Domnitor al României, cu numele de Carol I.

2. 10 mai 1877, Carol I promulga „Declaraţia de Independenţă” a Romaniei.

3. 10 mai 1881, Carol I a fost  încoronat ca primul rege al noului Regat al României.

Nu ma intereseaza ce zi nationala are Romania astazi, si nici ce presedinte are. Pentru mine, DT-ul, pentru sufletul meu si in sufletul meu, adevarata Zi Nationala a Romaniei este ziua de 10 Mai, Romania este Regat, iar conducatorul de drept si de fapt al Statului Roman, este Regele Mihai I al Romaniei, care a fost indepartat de pe tron de catre o putere straina, nu de poporul roman. Asa ca… La Multi Ani Romania ! La Multi Ani Majestate !

Va rog sa ascultati ce imn frumos si majestuos are Regatul Romaniei. Este cel mai frumos imn de stat pe care l-am avut vreodata. Impune respect, solemnitate, demnitate, onoare, si tot ce mai vreti dumneavoastra. Adica numai lucruri nobile. Din nefericire, noua, romanilor de astazi, nu ne mai plac toate aceste lucruri. Ne-am ghiorlanit si ne-am ticalosit maxim!

Cu respect,

P.S. Ieri am fost multumit ca sunt roman. Am fost bucuros si chiar fericit. M-am simtit bine. Motivul ? Finala Ligii Europei. Au fost doua zile superbe, si la propriu si la figurat, dar despre asta am sa scriu maine.

Lasă un răspuns

