Randament… Falcao

Randament: Raport dintre efortul depus și rezultatul unei acțiunii. (DEX)

Finala Europa League Bucuresti 2012 poate sa poarte acest nume: RANDAMENT Falcao. Falcao a fost maxim, a fost sclipitor, a fost genial si a avut randament maxim. „Profesionistii” fotbalului romanesc nu au putut sa vada asta, acum cativa ani, cand aceste Falcao, ar fi putut sa ajunga la o echipa de club din Romania. Romanii, datorita mentalitatii lor, nu pot sa-si puna tinte inalte, pentru ca nu le vad, si nu cred in ele. Nu pot sa-si depaseasca conditia de mici gainari, obisnuiti cu meciuri trucate, jucatori si arbitrii cumparati, jocuri de culise, si mahala cat cuprinde. De aceea nu pot sa vada astfel de jucatori ca Falcao. Nu le pot vedea talentul si potentialul de ascensiune viitoare, pentru ca gainaria, minciuna si hotia, nu vor face niciodata performanta. Ori ei asta cauta.

S-a scris mult in presa romaneasca despre frumusetea acestor zile cat suporterii spanioli ai ambelor echipe s-au aflat la Buburesti. Bucurestenii au putut sa vada ce inseamna civilizatie, normalitate, bucuria de a trai, de a te bucura de sportul preferat fara injuraturi, bate in cap si razboi cu jandarmii. Au putut sa vada cum suporterii ambelor echipe petreceau impreuna band vin sau bere, vorbind, colindand orasul in liniste si pace, simtindu-se bine impreuna, traind impreuna frumusetea si bucuria acestui eveniment. Nici dupa meci nu s-a batut nimeni cu nimeni, nu s-a injurat nimeni cu nimeni. Ciudat ! Foarte ciudat pentru noi romanii. Nu s-a auzit nimic de muie, de sa moara unul sau altul, si toate mizeriile din repertoriul si comportamentele imbecile care ne-au indepartat pe noi oamenii civilizati, de stadioane, ca de niste locuri abjecte si periculoase. Eu nu cred ca vom invata prea curand lectia spaniola. Eu am fost efectiv bucuros si fericit sa-i vad pe spanioli la Bucuresti, iar dupa plecarea lor, orasul a redevenit imediat la fel de trist si de apasator. Despre aceasta atmosfera destinsa, normala si civilizata vorbesc eu pe acest blog, de fiecare data dupa ce revin in tara din strainatate. De cate ori revin in tara, imi dau seama cat de bolnavi suntem, ce societate si conducatori bolnavi avem, ce media bolnava avem si ce viata trista si frustranta ducem. In ce stres idiot traim, fara bucuria vietii simple si civilizate, ci doar cu bucuria exceselor. Noi romanii nu ne mai bucuram decat de excese. Excese de silicoane, excese de violenta, excese de bautura, excese de neamprostie, excese de bogatie, excese de masini, excese de parvenititsm, excese de proasta crestere, excese de chiloti si de buci la vedere peste tot, excese de hotie si de minciuna, excese de aur, excese de divertisment, excese de crime, excese de politica, excese de scandaluri, excese de tradari, excese de cantaciosi si cantacioase, de „top modele” si de curve, exces de manele, de mici si de bere, excese de tot felul, care ne-au facut viata un calvar. Bucuria normala si simpla a disparut la noi romanii. Suntem bolnavi de excese. Suntem bolnavi.

Spuneam ca m-am simtit foarte bine zilele acestea si nu am mintit deloc. M-am bucurat ca si bucurestenii mei au fost civilizati si au facut fata situatiei. Nu au avut incotro probabil. In fata acestui val de normalitatea simpla, probabil ca s-au simtit coplesiti si nu au mai facut lucrurile pe care le fac in mod curent. Puterea unui exemplu in masa a fost probabil copelistoare. Jos palaria mea alba pentru acesti minunati spanioli. Pe langa aceasta bucurie a resusitei acestui eveniment care ne-a mai spalat rusinea europeana si mondiala, nu pot sa nu am si un regret fata de toate acestea. Care este regretul meu ? Acela ca pentru noi romanii, autoritatile statului nu fac toate aceste eforturi ca totul sa fie bine si sa iasa impecabil. Pe noi, cetatenii Romaniei, autoritatile tarii noastre nu ne trateaza cu acelasi respect cu care i-au tratat pe cetatenii spanioli veniti in tara noastra pentru aceste eveniment, Finala Europa League Bucuresti 2012. De noi isi bat joc zilnic, ora de ora, secunda de secunda, toate zilele vietilor noastre. Pe noi nu ne iau in serios, si ne trateaza ca pe niste animale bune doar de votat, de manipulat, de mintit si de furat, iar in final de ucis la poarta spitalelor inchise. Noua nu ne fac drumuri civilizate, nu se dau de ceasul mortii sa faca lucrurile cum trebuie, ca sa ne fie si noua bine, asa cum le-a fost spaniolilor. Sa ne fie bine tuturor, inclusiv lor. Conducatorii Romaniei nu pun toate autoritatile statului si resursele statului la bataie, astfel ca cetatenii acestei tari sa aiba sentimetul ca sunt respectati si ajutati sa traiasca civilizat, ca si spaniolii veniti la Bucuresti. Pentru noi nu fac nimic din ceea ce au facut pentru spanioli. Stiti de ce ? Pentru ca pe noi nu ne iubesc si nu ne respecta. Dar stiti de ce nu ne iubesc si nu ne respecta ? Pentru ca noi cei multi, facem excesele de care am vorbit mai sus, si de aceea i-am tolerat si ne-am multumit cu putin, pentru ca suntem exact ca ei. Am avut mentalitatea de curva de centura si de parcare de tir. Noi nu am vrut sa fim respectati. Am uitat ca respectul se castiga nu se impune. Am tolerat prea multi ani sa fim mintiti, sa fim furati, sa fim manipulati fara sa avem nicio reactie, in timp ce noi insine, faceam aceleasi lucruri ca si ei: minteam, furam, curveam, etc. Cand am avut in sfarsit o reactie, au facut si ei pasul inapoi. Vezi cazul Raed Arafat. Pana atunci, nu. Respectul se castiga, nu uitati asta. Daca in momentul cand si-au batut joc de noi prima oara, in loc sa dansam imbecilul dans al pinguinului, pe care eu il detest din ficati, considerandu-l dansul neputintei si al imbecilitatii romanesti, am fi fost un milion de oameni la ei la usa, la palate, altfel ar fi stat lucrurile, dar noi nu am facut asta. O natiune, un popor, trebuie sa-si castige respectul in tara lui si in lume, prin valori, prin comportament, prin reactii la minciuna, hotie, nedreptate, manipulare, etc… Sa invatam aceasta lectie daca putem, altfel vom ramane doar niste barbari tolerati intr-o Europa civilizata. Nu pacalim pe nimeni dragii mei, nu va faceti iluzii ca strainii nu vad cine suntem cu adevarat, atat noi ca popor, cat si conducatorii nostri.

Sa ma intorc la meci. Am tinut cu Bilbao, din acel sentiment de stima pentru cum isi gandesc acesti basci prezentul si viitorul. Pentru faptul ca vor ca ei si numai ei sa castige ceva, fara ajutor dinafara. Mie imi place asta. Nu sunt impotriva internationalizarii echipelor de fotbal, dar trebuie sa recunoasteti ca ceea ce fac acesti basci este special si mie imi place. Au pierdut in fata vedetelor internationale de la Madrid, dar au ajuns singuri, pe puterile lor, in finala. Nu este putin lucru asta. Felicitari Bilbao, felicitari Madrid. A fost un specatacol foarte frumos. Al suporterilor, al fotbalului de buna calitate, al atmosferei, al civilizatiei. Bravo tuturor, inclusiv romanilor nostri care au facut tot posibilul ca sa iasa bine acest eveniment. Deci se poate. Faceti si pentru noi romanii, acelasi lucru ca sa aveti respectul nostru.

Spania si RANDAMENT Falcao, RESPECT !

Cu respect,

Lasă un răspuns

