In Bulgaria de Rusalii

Această prezentare necesită JavaScript.

Am lipsit cateva zile din Romania, cu ocazia minivacantei de Rusalii. De aceea nici nu am mai scris nimic pe blog. Cum nu sunt absolut deloc un fan al litoralului romanesc, am plecat ca de obicei in Bulgaria, la Nisipurile de Aur. Alta lume, alta viata, alta atmosfera ! Fara manele, mitocaneala, ţopet si neamuri proaste care vor sa se dea mari cu orice pret. Statiunea era destul de plina cu neamurile pamantului: nemti, nordici si romani… cacalau maria ta. Cam 60 %.

Atmosfera a fost frumoasa, zilele splendide, soare din belsug, ca in mijlocul verii. S-a facut si baie pe rupte in piscina sau in mare, fiecare dupa gust. Totul a fost la superlativ. macare buna, cazare buna, dicstractie cat cuprinde.

Cand am plecat spre casa, ne-am oprit si la Dalboka, cumva intre Balcic si Cap Kaliacra, de la Balcic se merge spre Kavarna la ferma bulgareasca de midii. Aici se pot manca midii si nu numai. Poti sa mananci si peste, precum si alte alea, icre, pui, porc, etc.  Sunt doua restaurante (terase) sa le zic asa, unul in dreapta si altul in stanga cum cobori la malul marii. Amandoua sunt chiar pe mal. Eu am mancat la cel din stanga. De ce ? Mi-a fost recomandat de catre partenerii nostri de afaceri din Bulgaria, si au avut dreptate, mancarea a fost excelenta. Cel din stanga este mai deasupra marii, este briza mai buna, adica mai multa racoare decat la cel din drepata, unde se simtea zaduful zilei, iar mancarea este excelenta, asa cum am mai spus. Totul a fost bun, iar saramura sau sosul acela special pentru peste si nu numai, este senzationala. Am mancat-o pur si simplu, fara nimic alaturi. Au meniu si in limba romana, sunt foarte amabili si serviabili, si o rup si pe romaneste, asa ca te poti intelege foarte bine cu ei cand comanzi. Din toata clientela de acolo, de la ambele restaurante, cam 5% erau bulgari si 95% erau romani ! Noi am fost prea prosti ca sa facem asa ceva. Daca nu era nimic de furat… Munca e grea. Se poate ajunge si cu masina pana in fata restaurantelor, care sunt amandoua pe malul marii, dar numai daca mai sunt locuri. Este o panta destul de abrupta pana la mare, pe care trebuie sa o cobori si sa o urci cu atentie, cu masina sau pe jos, locul fiind destul de stramt. Se poate parca din loc in loc pe toata lungimea pantei, exista mici locuri de parcare. Daca ati parcat mai sus, lasati pantofii sau sandalele cu toc in masina, si nu mancati mult, pentru ca o sa va fie greu la urcare cu burta plina ! Asta daca va puteti abtine de la a nu manca bunatatile de acolo.

Am sa va prezint cateva fotografii din aceasta minivacanta minunata, ca sa va faceti o idee. Toate fotografiile sunt facute cu telefonul meu mobil, pentru ca am uitat aparatul de fotografiat acasa, asa ca sunt mai putin reusite, si… putine rau… Naspa ! Dar… Enjoy !

2 gânduri despre „In Bulgaria de Rusalii

  1. Dănuț, frumoase poze ai făcut. Să înțeleg că ai avut un regim privilegiat ? Vorbești la un moment dat de partenerii tăi bulgari de afaceri în turism. Oricum, bravo lor că au reușit să facă multe lucruri cu bun gust.

    • Multumesc Sergiu !
      Nu, nu am avut un statut privilegiat. Doar mi s-a spus unde se mananca mai bine, pentru ca sunt doua restaurante in Dalboka, si am tinut cont de informatia data de partenerii nostri de afaceri din Bulgaria, si am constatat ca asa a fost. Stii ca informatia conteaza.
      Tu ce mai faci ? Nu prea te-am mai vazut pe Skype.
      Cu respect,

Lasă un răspuns

