Primul Adam si al doilea Adam (ep.2)

Motto: „De aceea este scris: „Omul dintai, Adam, a fost facut un suflet viu.” Al doilea Adam, a fost facut un duh datator de viata.” (1 Corinteni)

Dragii mei prieteni si neprieteni, cu ceva timp in urma, cu destul timp in urma, adica in 2011, scriam primul post despre acest subiect, primul Adam si al doilea Adam, post pe care puteti sa-l cititi sau sa-l recititi, AICI. Astazi a venit vremea sa continuam acest subiect, si sa vorbim despre al doilea Adam, Isus Hristos. Dupa ce am discutat despre trinitate, post pe care puteti sa-l cititi sau sa-l recititi AICI, o sa vedeti astazi, in acest post pe care il cititi chiar acum, de ce al doilea Adam, Isus Hristos, are o legatura indisolubila, cu subiectul trinitatii. Dupa ce am vorbit despre moartea intai si moartea a doua, vom vedea astazi, ce frumos se leaga unele de altele, toate aceste subiecte din Evanghelia Vesnica, adica subiectul „trinitatii”, cu cel al mortii intai si al mortii a doua, precum si cu subiectul primului si al celui de-al doilea Adam, dar si cu subiectul Cartea Vietii. Asa cum ati aflat, daca cititi Biblia asa cum trebuie, trinitatea nu exista. Exista doar Tatal si Fiul Sau. Vom vedea ce insemnatate majora are acest imens adevar, in economia intelegerii adevarului vesnic al lui Dumnezeu, adica a Evangheliei Vesnice. Nimic nu este intamplator, iar subiectele, asa cum am spus, se leaga armonios intre ele, daca sunt intelese corect, si daca se doreste intelegerea lor corecta, dincolo de dogmele sau de invataturile bisericii dumneavoastra. Stiu, socul aflarii unui adevar, adica a altceva decat stiati pana acum, nu trebuie neglijat, dar daca treceti peste acest soc, veti fi cu adevarat liberi, liberi cu si in adevarul lui Dumnezeu. Daca primul Adam este si reprezinta prima Creatie, al doilea Adam, adica Omul Isus Hristos, Fiul intrupat al lui Dumnezeu, este si reprezinta, salvarea noastra din pacat si din moarte sau altfel spsus, revenirea noastra la neprihanire si la viata, adica la Imparatia lui Dumnezeu, si in familia lui Dumnezeu: „Cel ce sedea pe scaunul de domnie a zis: „Iata, Eu fac toate lucrurile noi.” Si a adaugat: „Scrie, fiindca aceste cuvinte sunt vrednice de crezut si adevarate.” (Apocalipsa)

In primul episod, incheiam cu aceste doua texte:

“De aceea este scris: “Omul dintai, Adam, a fost facut un suflet viu.” Al doilea Adam a fost facut un duh datator de viata. Dar intai vine nu ce este duhovnicesc, ci ce este firesc, ce este duhovnicesc vine pe urma. Omul dintai este din pamant, pamantesc, Omul al doilea este din cer. Cum este cel pamantesc, asa sunt si cei pamantesti, cum este Cel ceresc, asa sunt si cei ceresti. Si, dupa cum am purtat chipul celui pamantesc, tot asa vom purta si chipul Celui ceresc. Ce spun eu, fratilor, este ca nu poate carnea si sangele, sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu, si ca putrezirea, nu poate mosteni neputrezirea.”

si acesta:

“Caci daca moartea a venit prin om, tot prin om a venit si invierea mortilor. Si, dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos, dar fiecare la randul cetei lui. Hristos este cel dintai rod, apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos.” 

Sa ne reamintim pe scurt, cateva lucruri din Biblie, lucruri care ne vor ajuta sa intelegem foarte bine intregul. Cei care citesc Biblia, stiu ca Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu intrupat in om, mai este numit si Fiul Omului. Dar tot din Biblie stim, ca omul, adica primul Adam, cel cazut in pacat, este numit si el, tot fiul omului. Iata cateva texte cu aceaste doua denumiri identice, atat pentru oamenii normali, pacatosii, adica pentru primul Adam, cat si pentru Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, al doilea Adam. Vom vedea dupa aceea, de ce fac aceasta paralela. Aceasta paralela, ne va ajuta sa intelegem fara echivoc cine este primul Adam, si cine este al doilea Adam. Voi prezenta mai intai, textele care vorbesc despre primul Adam, adica pacatosul de rand, asa cum suntem toti cei nascuti pe planeta Pamant, din Adam si din Eva, cei cazuti in pacat:

  • Doamne, ce este omul ca sa iei cunostinta de el, fiul omului, ca sa iei seama la el? Omul este ca o suflare, zilele lui sunt ca umbra care trece.” (Psalmul 144)
  • „Dar cine esti tu, ca sa te temi de omul cel muritor, si de fiul omului, care trece ca iarba, si sa uiti pe Domnul, care te-a facut, care a intins cerurile, si a intemeiat pamantul?” (Isaia)
  • Si Domnul mi-a zis: „Fiul omului, acestia sunt oamenii care fac planuri nelegiuite, si dau sfaturi rele in cetatea aceasta! (Ezechel)
  • Fii cu luare aminte, fiul omului, caci vedenia priveste vremea sfarsitului!(Daniel)

Acum sa vedem si textele care vorbesc despre al doilea Adam, Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, tot ca despre un Fiu al Omului, adica ca ca despre primul Adam, care devine insa al doilea Adam, adica tot un Fiu al omului, dar neprihanit, nu pacatos, aceasta fiind diferenta esentiala si majora, dintre cei doi Adami, primul, si al doilea. Altfel spus, cei doi Adami sunt identici, dar totodata diferiti:

  • Dar, ca sa stiti ca Fiul omului are putere pe pamant sa ierte pacatele, „Scoala-te”, a zis El slabanogului: „Ridica-ti patul, si du-te acasa.” (Matei)
  • Caci Fiul omului este Domn si al Sabatului.” (Matei)
  • Caci, dupa cum Iona a stat trei zile si trei nopti in pantecele chitului, tot asa si Fiul omului va sta trei zile si trei nopti, in inima pamantului. (Matei)
  • Fiul omului va trimite pe ingerii Sai, si ei vor smulge din Imparatia Lui toate lucrurile care sunt pricina de pacatuire, si pe cei ce savarsesc faradelegea (Matei)
  • Caci Fiul omului are sa vina in slava Tatalui Sau cu ingerii Sai, si atunci va rasplati fiecaruia dupa faptele lui. (Matei)
  • Caci invata pe ucenicii Sai si zicea: Fiul omului va fi dat in mainile oamenilor, ei Il vor omori, si a treia zi dupa ce-L vor omori, va invia.” (Marcu)
  • „Si veti vedea pe Fiul omului sezand la dreapta puterii, si venind pe norii cerului.” (Marcu)
  • Caci Fiul omului a venit nu ca sa piarda sufletele oamenilor, ci sa le mantuiasca.” (Luca)
  • Si Isus i-a zis: „Iudo, cu o sarutare vinzi tu pe Fiul omului?” (Luca)

Acum, dupa aceste serii de texte biblice, care ne vorbesc atat despre primul Adam, cat si despre al doilea Adam, ca fiind amandoi fii ai omului, avem mura in gura, dezlegarea invataturii despre cei doi Adami. Adam, ca primul om creat de Dumnezeu pe planeta Pamant, este Adam-ul pamantesc, cel  facut din pamant, care devine rob al pacatului si al mortii, adica rob al lui Dracu’, si al doilea Adam, Omul din cer, Omul ceresc, este Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Salvatorul nostru, care devine tot ca Adam prin intrupare, dar un Adam neprihanit si liber, un invingator al pacatului si al mortii, devenind astfel si un duh datator de viata! Duhul lui Hristos este Duhul datator de viata. O sa vedem de ce asa, dar pana atunci, sa mai vedem niste texte din Biblie, pe aceasta tema a Duhului:

  • Si daca Duhul Celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti locuieste in voi, Cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti, va invia si trupurile voastre muritoare, din pricina Duhului Sau, care locuieste in voi.” (Romani)
  • Duhul lui Dumnezeu m-a facut, si suflarea Celui Atotputernic imi da viata.” (Iov)
  • Duhul este acela care da viata, carnea nu foloseste la nimic, cuvintele pe care vi le-am spus Eu, sunt duh si viata.” (Ioan)
  • „Nu ne-a dat Unul singur, Dumnezeu, suflarea de viata, si ne-a pastrat-o?” (Maleahi)

Si acum sa vedem si sa citim acest text cheie:

  • “De aceea este scris: “Omul dintai, Adam, a fost facut un suflet viu.” Al doilea Adam, a fost facut un duh datator de viata.

Ce inseamna un suflet viu, am discutat in primul post despre cei doi Adami. Nu mai reiau acum si aici argumentele pe care le puteti citi AICI. Hai sa imbinam acum, toate aceste afirmatii ale Bibliei, si sa vedem ce iese. Vom vedea cum subiecte importante ca: intruparea lui Isus Hristos, trinitatea ca adevar sau minciuna, primul Adam si al doilea Adam, moartea intai si moartea a doua, se imbina perfect, si formeaza impreuna, Evanghelia Vesnica, adica vestea buna vesnica, a salvarii noastre din robia Satanei, si readucerea noastra in Imparatia lui Dumnezeu. Viata si neprihanirea merg impreuna, mana in mana, asa cum am mai spus de multe ori pe acest blog, si asta este si inseamna: Tatal si Fiul Sau Isus Hristos, iar pacatul si moartea merg impreuna, tot mana in mana, iar asta este Satana, Diavolul, Dracu’, si ingerii cazuti. Poate ca v-ati intrebat vreodata, de ce a trebuit sa se intrupeze Isus Hristos in om, si sa devina astfel un Fiu al Omului, ca primul Adam, dar sa fie totusi diferit, adica un al doilea Adam. Simplu de raspuns. Primul Adam, adica primul OM, a pacatuit, adica s-a despartit de buna voie si nesilit de nimeni, de Dumnezeu, adica s-a despartit de viata si de neprihanire, si a devenit astfel un rob al Satanei, adica al pacatului si al mortii. ACEST Adam trebuia salvat, nu altul, si nu Fiul lui Dumnezeu. De aceea Fiul lui Dumnezeu trebuia sa fie la fel ca primul Adam, in toate cele, ca sa-l salveze pe el, nu pe altcineva. Daca nu s-ar fi intrupat in primul Adam, Isus Hristos ar fi devenit capul unei alte omeniri, unei omeniri noi, straina de primul Adam. De aceea a trebuit Isus Hristos, ca sa se intrupeze in primul Adam. Nu se putea altfel. Nu exista nicio alta solutie. „Prin urmare, a trebuit sa Se asemene fratilor Sai in toate lucrurile, ca sa poata fi, in ce priveste legaturile cu Dumnezeu, un Mare Preot milos si vrednic de incredere, ca sa faca ispasire pentru pacatele norodului.” (Evrei) De ce asa si nu altfel?! Pentru ca aici mai intervine ceva, ceva foarte important, si anume, intervin cele doua viziuni despre Dumnezeu, si despre planul Sau de salvare a omului pierdut in pacat si in moarte. Unii cred si propovaduiesc ca Dumnezeu il omoara pe Isus Hristos in locul nostru, ca sa-si potoleasca astfel setea de dreptate, pentru ca noi l-am deranjat, l-am jignit si l-am suparat maxim pe Dumnezeu tiranul, cu si prin pacatele noastre. Aceasta este varianta satanica a „evangheliei”, iar altii, printre care ma numar si eu, cred ca Isus Hristos a venit in lume, doar ca sa readuca neprihanirea, si implicit viata, in existenta pacatoasa a primului Adam. Aceasta este singura si adevarata misiune a lui Isus Hristos, aceasta este singura Veste Buna. Restul e … cancan! Asa cum am mai spus de multe ori, nu exista viata fara neprihanire, asa cum nu exista moarte, fara pacat. Stiu ca multi „crestini”, majoritatea, vor doar viata lui Isus, nu si neprihanirea Lui. Asa ceva nu se poate! Revin, Isus Hristos a biruit pacatul, nu pentru ca a fost ucis de Tatal Sau in locul nostru, ci pentru ca a biruit pacatul prin neprihanire! Sesizati diferenta fundamentala dintre cele doua variante al Evangheliei?! Iata unul din textele, cel mai important cred eu, care demoleaza prima varianta, cea satanica: „De aceea, cand intra in lume, El zice: „Tu n-ai voit nici jertfa, nici prinos, ci Mi-ai pregatit un trup, n-ai primit nici arderi de tot, nici jertfe pentru pacat. Atunci am zis: „Iata-Ma, vin sa fac voia Ta, Dumnezeule!” (Evrei)  Dupa cum se vede, Dumnezeu nu a avut, nu are, si nu va avea niciodata nevoie de crimele noastre, citeste: jertfe, arderi de tot, prinosuri, etc. Dumnezeu nu are nevoie de astfel de lucruri. Altul era mesajul pe care trebuia sa-l intelegem noi si generatiile trecute, din aceste jertfe, si prin aceste jertfe, si anume acela ca, pentru tampeniile noastre, pentru credulitatea noastra, vezi-o pe Eva in Eden, pentru pacatele noastre, Dumnezeu trebuie sa sufere, Dumnezeu trebuie sa se jertfeasca pentru noi, nu noi pentru El! Acesta este mesajul corect, transmis de Dumnezeu prin ritualuri si jertfe in Vechiul Testament, si prin Isus Hristos in Noul Testament, mesaj pe care Dracu’ l-a convertit in minciuna cum ca Dumnezeu vrea sa ne ia gatul, pentru ca l-am ofensat, pentru ca l-am suparat, pentru ca i-am dat cu flit! Aceasta este o imensa minciuna satanica, iar urmatoarea parte a textului, ne arata adevarata misiune a lui Isus Hristos pe Pamant: „Iata-Ma, vin sa fac voia Ta, Dumnezeule!” …  Prin aceasta „voie” am fost sfintiti noi, si anume prin jertfirea trupului lui Isus Hristos, o data pentru totdeauna. (Evrei)  Se pare ca acest text ma contrazice, nu-i asa, pentru ca vorbeste de o jertfire a trupului lui Hristos?! Nu prieteni si neprieteni! Nu ma contrazice deloc, ba dimpotriva, ma confirma! Ma sustine puternic, si fara dubii. Sa ne reamintim de ce era jertfit/omorat, animalul de jertfa, in Vechiul Testament? Din ce cauza? Raspuns: Pentru ca pacatosul isi marturisea pacatul asupra lui. Atunci, cine il omora pe animal in realitate? Pacatul nostru, marturisit asupra lui! Cine este pacatul? Dracu”! Cine l-a omorat pe Isus, Dumnezeu sau Dracu’? Raspuns corect: Dracu’. Ce trup a purtat Isus pe cruce? Trupul primului Adam. Ce a devenit Isus Hristos dupa invierea Sa? Al doilea Adam! Ce „proprietati”, ce insusiri a avut, are si va avea al doilea Adam, fata de primul Adam, cel cazut in pacat? Iata-le! Iata cum arata al doilea Adam, Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu intrupat:El a fost facut de Dumnezeu pentru noi, intelepciune, neprihanire, sfintire si rascumparare, pentru ca, dupa cum este scris: „Cine se lauda sa se laude in Domnul.” (1Corinteni)  Caci nu-i asa: „In zilele acelea si in vremurile acelea, voi face sa rasara lui David, o Odrasla neprihanita (Isus Hristos), care va infaptui dreptatea si judecata in tara. In zilele acelea, Iuda va fi mantuit, si Ierusalimul va locui in liniste. Si iata cum Il vor numi: „Domnul, Neprihanirea noastra.” (Ieremia)  Deci dragii mei, Isus Hristos, al doilea Adam, il transforma pe primul Adam cazut in pacat, intr-un om neprihanit. Aceasta este marea biruinta a lui Isus Hristos! De aceea a si fost inviat Isus Hristos de catre Tatal Sau. Nu ca a murit El in locul nostru, ca sa-l imbuneze pe Tatal Sau cel suparat fleasca, si dornic de sange omenesc, asa cum gresit invata „crestinii”, adica falsii crestini, cei mintiti si pacaliti de Dracu’, care il prezinta pe Dumnezeu, ca pe un tiran setos de sange, un tiran care are cultul personalitatii exacerbate la maxim, si care nu vrea decat osanale tembele pentru Sine, pentru ca altfel te chinuieste si te omoara in fel si chip! Acum am ajuns si la subiectul trinitatii, subiect despre care am scris AICI. Invatatura despre al doilea Adam, care este Isus Hristos, ne spune fara echivoc, si fara putinta de a ne insela, cine si ce este Duhul datator de viata, despe care ne vorbeste Dumnezeu in Biblie. Raspunsul clar si fara echivoc, este acela ca, al doilea Adam, adica Isus Hristos, este Duhul datator de viata si de neprihanire, adica de viata neprihanita. Asa cum vedem si din acest minunat subiect al celui de-al doilea Adam, Isus Hristos este al doilea Adam, Fiul Omului, Fiul coborat din cer, devine la fel ca primul Adam prin intrupare, dar total diferit, datorita neprihanirii Sale, adica a vietii neprihanite, lipsite de pacat, pe care a dus-o in „haina”, adica in trupul primului Adam, cel facut din pamant. Astfel si numai astfel, El, Isus Hristos, devine un Duh datator de viata, pentru primul Adam cazut in pacat, adica pentru intreaga omenire! Altfel spus, prin Duhul Sau, Duhul lui Hristos, Isus Hristos ne daruieste noua, tuturor celor care vrem asta, neprihanirea si viata Sa, adica viata Sa neprihanita. Duhul lui Hristos pune in noi atat viata, cat si neprihanirea Sa. Acest maret dar dumnezeiesc al Tatalui si al Fiului, fiind tema intregii Scripturi, a Noului Testament, adica continuarea prin implinire, a Vechiului Testament. Astfel, Vechiul Testament, devine insusi Noul Testament, adica un intreg perfect. Iata si dovada ca asa este: „Dar iata legamantul pe care-l voi face cu casa lui Israel, dupa acele zile, zice Domnul: voi pune legile Mele in mintea lor si le voi scrie in inimile lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, si ei vor fi poporul Meu. Si nu vor mai invata fiecare pe vecinul sau pe fratele sau, zicand: „Cunoaste pe Domnul!”, caci toti Ma vor cunoaste, de la cel mai mic pana la cel mai mare dintre ei.” (Evrei)  Vedeti ce frumos se leaga totul: intruparea, salvarea, primul Adam si al doilea Adam, precum si descifrarea identitatii Duhului de viata?! Vedeti ce frumos se leaga Vechiul Testament de Noul Testament, prin implinirea celui dintai, in cel de-al doilea?! Vedeti ce frumos si minunat se leaga toate! Un puzzle perfect se deschide ochilor nostri! Invatatura, mesajul lui Dumnezeu despre al doilea Adam, Fiul Sau, desfiinteaza pentru totdeauna, minciuna satanica, a trinitatii dumnezeirii.

„Voi insa nu mai sunteti pamantesti, ci duhovnicesti, daca Duhul lui Dumnezeu locuieste in adevar in voi. Daca n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui. Si daca Hristos este in voi, trupul vostru, da, este supus mortii, din pricina pacatului, dar duhul vostru este viu, din pricina neprihanirii.” (Romani)  Ce vreti mai clar?!

“Isus le-a zis din nou: “Pace voua ! Cum M-a trimis pe Mine Tatal, asa va trimit si Eu pe voi.” Dupa aceste vorbe, a suflat peste ei si le-a zis: “Luati Duh Sfant!” (Ioan)

Caci Domnul este Duhul, si unde este Duhul Domnului, acolo este libertatea.” (2Corinteni)  Fara comentarii! Doar orbii si surzii, cei orbiti de Satana, si cei care isi astupa urechile ca sa nu auda adearul, nu pot sa vada si sa intelega, aceste afirmatii extrem de limpezi ale lui Dumnezeu!

Acum se vede limpede, cine este Duhul datator de viata. Acum se vede clar, ca Isus Hristos, al doilea Adam, este si inseamna: un Duh datator de viata! Al doilea Adam, este primul Adam, adica Isus Hristos intrupat in primul Adam, facut neprihanit de Tatal Sau si de catre insusi Hristos, prin ascultarea de Tatal Sau. Acum putem sa intelegem bine, si cu adevarat pe deplin, textul citat la inceputul acestui post:

“De aceea este scris: “Omul dintai, Adam, a fost facut un suflet viu.” Al doilea Adam (Isus Hristos) a fost facut un duh datator de viata. Dar intai vine nu ce este duhovnicesc, ci ce este firesc, ce este duhovnicesc, vine pe urma. Omul dintai este din pamant, pamantesc, Omul al doilea este din cer. Cum este cel pamantesc, asa sunt si cei pamantesti, cum este Cel ceresc, asa sunt si cei ceresti. Si, dupa cum am purtat chipul celui pamantesc, tot asa vom purta si chipul Celui ceresc. Ce spun eu, fratilor, este ca nu poate carnea si sangele, sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu, si ca putrezirea, nu poate mosteni neputrezirea.” Acum putem sa intelegem foarte bine, si acest text citat mai sus, la inceputul acestui post: “Caci daca moartea a venit prin om (prin primul Adam), tot prin om (prin al doilea Adam, Isus Hristos, Duhul datator de viata si de neprihanire) a venit si invierea mortilor. Si, dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos, dar fiecare la randul cetei lui.”   Minunat! Perfect! Superb! Iata si biruinta totala asupra mortii intai si a mortii a doua, a celui de-al doilea Adam, Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu! Totul este rotund si perfect! Bucurati-va!

Concluzia la cele discutate aici:

  • „Avem increderea aceasta tare in Dumnezeu, prin Hristos. Nu ca noi, prin noi insine, suntem in stare sa gandim ceva ca venind de la noi. Destoinicia noastra, dimpotriva, vine de la Dumnezeu, care ne-a si facut in stare sa fim slujitori ai unui legamant nou, nu al slovei, ci al Duhului, caci slova omoara, dar Duhul da viata.” (2Corinteni)

  • „Daca deci ati inviat impreuna cu Hristos, sa umblati dupa lucrurile de sus, unde Hristos sta la dreapta lui Dumnezeu. Ganditi-va la lucrurile de sus, nu la cele de pe pamant. Caci voi ati murit, si viata voastra este ascunsa cu Hristos in Dumnezeu. Cand se va arata Hristos, viata voastra, atunci va veti arata si voi impreuna cu El in slava.” (Coloseni) …
  • „intrucat stim ca Hristosul inviat din morti nu mai moare, moartea nu mai are nicio stapanire asupra Lui.” (Romani)
  • “Caci daca moartea a venit prin om, tot prin om a venit si invierea mortilor. Si, dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos, dar fiecare la randul cetei lui. Hristos este cel dintai rod, apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos.”

Bucurati-va!

Isus Hristos Cu respect,

7 thoughts on “Primul Adam si al doilea Adam (ep.2)

  1. Cel mai dificil lucru legat de conceptul creştin al Trinităţii constă în aceea că nu există o modalitate adecvată pentru a o explica. Trinitatea este un concept imposibil de înţeles pe deplin de către orice fiinţă umană prin propria ei înţelepciune. Dumnezeu este infinit mai mare decât suntem noi, prin urmare nu ne putem aştepta să Îl putem înţelege pe deplin. Biblia ne învaţă că Tatăl este Dumnezeu, că Iisus este Dumnezeu şi că Duhul Sfânt este Dumnezeu. De asemenea, Biblia ne învaţă că există un singur Dumnezeu. Deşi putem înţelege câteva adevăruri despre relaţia dintre cele trei Persoane diferite ale Trinităţii, acest concept nu poate fi cuprins de mintea umană. Dar aceasta nu neagă veridicitatea şi nici bazele biblice ale acestor învăţături.

    Trebuie să menţionăm că deşi noi utilizăm în studierea conceptului cuvântul “Trinitate”, acesta nu se găseşte ca atare în Sfânta Scriptură. Acesta este un termen folosit în încercarea de a descrie unitatea lui Dumnezeu prin aceea că există 3 persoane coexistente şi co-eterne care Îl descriu pe Dumnezeu. Trebuie să facem precizarea că ÎN NICI UN CAZ nu sugerăm că ar fi vorba despre 3 Dumnezei. Trinitatea înseamnă un singur Dumnezeu constând din 3 persoane. Nu este nimic greşit în a folosi termenul “Trinitate” chiar dacă el nu se găseşte ca atare în Biblie. Este mai scurt să spui cuvântul „Trinitate” decât să spui „3 persoane coexistente şi co-eterne într-un singur Dumnezeu”. Dacă ai o problemă în acest sens, iată un exemplu similar: cuvântul ”bunic” nu este utilizat în Biblie. Totuşi, ştim că au existat bunici în Biblie. Avraam a fost bunicul lui Iacov. Astfel, nu te bloca în termenul “Trinitate”. Ceea ce are cu adevărat importanţă este că acest concept care este REPREZENTAT prin cuvântul „Trinitate” există în Scriptură. Având aceasta introducere în temă, iată versetele biblice cele mai relevante care ne vor servi drept bază pentru discuţia noastra despre Trinitate.

    1) Există un singur Dumnezeu: Deuteronom 6:4; 1 Corinteni 8:4; Galateni 3:20; 1 Timotei 2:5.

    2) Trinitatea constă din 3 Persoane: Geneza 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Isaia 6:8; 48:16; 61:1; Matei 3:16-17; Matei 28:19; 2 Corinteni 13:14. Cunoaşterea limbii ebraice este de mare ajutor în studierea Vechiului Testament. În Geneza 1:1, este utilizat cuvântul „Elohim” care are sensul de plural. De asemenea, acest sens de plural este prezentat şi în Geneza 1:26; 3:22; 11:7 şi Isaia 6:8, unde se vorbeşte despre Dumnezeu cu sensul de “noi”. Este INDISCUTABIL faptul că atât „Elohim” cât şi “noi” au în aceste pasaje sensul de mai mult de două persoane. În limba română, există numai două forme ale substantivelor, singular şi plural. În ebraică, însă, există 3 forme: singular, dual şi plural. Forma duală este rezervată evident NUMAI pentru două persoane. Mai precis, forma duală este utilizată pentru a exprima lucruri pereche, precum ochii, urechile, mâinile. Cuvântul „Elohim” precum şi forma utilizată cu sensul de “noi” sunt forme de plural – în mod categoric mai mult decât doi – şi se referă foarte clar la 3 sau cel putin 3 (Tatăl, Fiul, Duhul Sfânt).

    În Isaia 48:16 şi 61:1, Fiul vorbeşte făcând referire la Tatăl şi la Duhul Sfânt. Comparaţi Isaia 61:1 cu Luca 4:14-19 pentru a vedea că Fiul este Cel care vorbeşte. Matei 3:16-17 descrie momentul botezului lui Iisus. Aici este prezentat Dumnezeu Duhul Sfânt coborând asupra lui Dumnezeu Fiul în timp ce Dumnezeu Tatăl proclamă plăcerea Sa în Fiul. Matei 28:19 şi 2 Corinteni 13:14 sunt alte exemple asemănătoare ale celor 3 persoane distincte din Trinitate.

    3) Cei trei “membri” ai Trinităţii sunt prezentaţi distinct în diverse pasaje biblice, astfel: În Vechiul Testament, „DOMNUL” se este prezentat ca „Domn” (Geneza 19:24). „DOMNUL” are un „Fiu” (Psalmul 2:7, 12; Proverbe 30:2-4). Duhul Sfânt este reprezentat distinct faţă de „DOMNUL” (Numeri 27:18) şi faţă de „Dumnezeu” (Psalmul 51:10-12). Dumnezeu Fiul este prezentat distinct faţă de Dumnezeu Tatăl (Psalmul 45:6-7; Evrei 1:8-9). În Noul Testament, în Ioan 14:16-17, Iisus se adresează Tatălui despre trimiterea unui Ajutor (Mângâietor), şi anume Duhul Sfânt. Aceasta ne arată că Iisus nu S-a considerat pe Sine ca fiind Tatăl sau Duhul Sfânt. Luaţi de asemenea în considerare toate pasajele din Evanghelii în care Iisus se adresează Tatălui. Vorbea Iisus cu El Însuşi? Nu. El vorbea unei alte Persoane din Trinitate – şi anume Tatălui.

    4) Fiecare membru al Trinităţii este Dumnezeu: Tatăl este Dumnezeu – a se vedea Ioan 6:27; Romani 1:7; 1 Petru 1:2. Fiul este Dumnezeu – a se vedea Ioan 1:1, 14; Romani 9:5; Coloseni 2:9; Evrei 1:8; 1 Ioan 5:20. Duhul Sfânt este Dumnezeu – a se vedea Faptele Apostolilor 5:3-4; 1 Corinteni 3:16 (Cel care locuieşte în cei credincioşi este Duhul Sfânt – Romani 8:9; Ioan 14:16-17; Faptele Apostolilor 2:1-4).

    5) Subordonarea în cadrul Trinităţii: Scriptura arată că Duhul Sfânt se subordonează Tatălui şi Fiului, în timp ce Fiul se subordonează Tatălui. Aceasta arată existenţa unei relaţii interne şi nu neagă divinitatea nici uneia dintre Persoanele Trinităţii. Acesta este pur şi simplu un subiect pe care minţile noastre limitate nu îl pot înţelege, Dumnezeu fiind infinit. În ceea ce priveşte Fiul, vă rugăm să citiţi Luca 22:42; Ioan 5:36; Ioan 20:21; 1 Ioan 4:14. Referitor la Duhul Sfânt, citiţi Ioan 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 şi în mod special Ioan 16:13-14.

    6) Sarcinile fiecărui membu al Trinităţii: Tatăl este sursa sau cauza definitorie a: 1) universului (1 Corinteni 8:6; Apocalipsa 4:11); 2) revelaţiei divine (Apocalipsa 1:1); 3) mântuirii (Ioan 3:16-17); şi 4) lucrărilor lui Iisus pe pământ (Ioan 5:17; 14:10). Tatăl este Cel care INIŢIAZĂ toate aceste lucruri.

    Fiul este “agentul” prin care Tatăl a împlinit următoarele lucrări: 1) crearea şi existenţa universului (1 Corinteni 8:6; Ioan 1:3; Coloseni 1:16-17); 2) revelaţia divină (Ioan 1:1; Matei 11:27; Ioan 16:12-15; Apocalipsa 1:1); şi 3) mântuirea (2 Corinteni 5:19; Matei 1:21; Ioan 4:42). Tatăl face toate aceste lucruri prin Fiul Său, care acţionează ca “agent” al Său.

    Duhul Sfânt este modalitatea prin care Tatăl face următoarele lucrări: 1) crearea şi existenţa universului (Geneza 1:2; Iov 26:13; Psalmul 104:30); 2) revelaţia divină (Ioan 16:12-15; Efeseni 3:5; 2 Petru 1:21); 3) mântuirea (Ioan 3:6; Tit 3:5; 1 Petru 1:2); şi 4) lucrările lui Iisus (Isaia 61:1; Faptele Apostolilor 10:38). Astfel, Tatăl face toate aceste lucruri prin puterea Duhului Sfânt.

    Nici una din comparaţiile posibile nu este suficient de precisă pentru a descrie Trinitatea. De pildă, descrierea unui ou prezintă neajunsul că luate separat, atât coaja cât şi albusul şi galbenusul sunt toate părţi ale oului, nu însă oul însuşi. Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt nu sunt părţi ale lui Dumnezeu, ci fiecare este Dumnezeu. Exemplul apei este cumva mai apropiat însă tot incomplet pentru a descrie adecvat Trinitatea. Apa se găseşte în stare lichidă, de vapori sau ca gheaţă. Însă Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt nu sunt forme ale lui Dumnezeu, ci fiecare este Dumnezeu. Aşadar, iată că deşi aceste exemple pot încerca să prezinte o idee despre Trinitate, totuşi ele sunt departe de a prezenta exact acest concept. În loc să încerci să înţelegi Trinitatea, mai bine caută să vezi măreţia şi grandoarea lui Dumnezeu infinit superioare naturii noastre umane. „O, adâncul bogăţiei, înţelepciunii şi ştiinţei lui Dumnezeu! Cât de nepătrunse sunt judecăţile Lui, şi cât de neînţelese sunt căile Lui! Şi în adevăr, „cine a cunoscut gândul Domnului? Sau cine a fost sfetnicul Lui?” ” (Romani 11:33-34).

    • Da domnule, gheorghe nastase, aveti dreptate! Trinitatea este un concept care nu poate sa fie explicat de nimeni sanatos la cap, adica la minte, pentru ca este o aberatie! Aveti dreptate: „nu există o modalitate adecvată pentru a o explica”, pe trinitate. Poti explica asa ceva, doar daca esti beat, daca te-ai imbatat de vinul Babilonului. Atunci DA, poti sa explici si inexplicabilul, adica un Dumnezeu 3 in 1! Stiti ca dupa un pahar de vin in plus, adica mai mult, omul beat, poate orice! Nu vreau sa va jignesc, stati linistit! Apreciez comentariile dvs. adica dorinta de a transmite ceva despre Dumnezeu, dar… acel ceva pe care il sustineti dvs. acum si aici, este o aberatie teologica! Este o invatatura din Babilonul spiritual, care s-a imbatat cu atatea teorii aberante despre Viul Dumnezeu. Aduceti si dvs ca toti ceilalti, cateva argumente pe care eu le-am combatut pe acest blog, si am sa le combat maxim, pana la sfarsit. Chestia aia cu trei persoane co-existente si co-eterne m-a dat pe spate! De unde le scoateti fratilor! Hai sa va comentezi si eu, in stilul meu caracteristic, afirmatiile.
      1.”Cunoaşterea limbii ebraice este de mare ajutor în studierea Vechiului Testament.” Dvs. veniti cu acelasi argument cu care teologii, popii, pastorii, etc. vina ca sa le bage prostilor in cap, ideea falsa ca fara sa cunosti ebraica, greaca, etc… nu poti sa intelegi Biblia. Aceasta afirmatie este o minciuna sfruntata! Si baba Rada poate sa inteleaga Biblia, fara ebraica si fara greaca! Sigur ca daca cunosti ebraica sau greaca, este un haz in plus ca citesti in original, dar nu este niciun avantaj, asa cum sugerati dvs. Este foarte ciudat cum acelasi cuvinat ELOHIM, are ce sensuri vor teologii! Poate sa insemne si sa fie, oricati Dumnezei avem noi nevoie, ca sa ne sustinem teoriile aberante! Va dau o veste proasta! Sunt multe alte texte in Biblie, texte EXTREM DE CLARE, pe care le-am citat si eu, care ii spun Babei Rada, ca nu exista decat Tatal si Fiul Sau! Atat! Dupa teoria dvs. de ce sa insemne doar 3 dumnezei cuvantul Elohim, si nu 4, 5, 7, 11, 300?! De ce sa ne oprim doar la 3? Apoi, va contraziceti singur, mai bine zis va contrazic chiar textele citate de dvs. in care se afirma clar ceea ce am scris EU despre subiectul trinitatii, si anume ca Duhul este al celui care vorbeste, nu al unei alte persoane numita Duhul Sfant. Iata textul din Numeri 27:18: „Domnul a zis lui Moise: „Ia-ti pe Iosua, fiul lui Nun, barbat in care este Duhul Meu, si sa-ti pui mana peste el.” Deci care Duh era in el? Duhul vorbitorului, adica al Domnului, nu o alta persoana, domnule nastase, asa cum gresit sustineti dvs.! Textul este extrem de clar!
      Cele mai mari aberatii insa, sunt la punctul 6 din comentariul dvs! Acest punct demonstreaza clar, la ce ineptii se poate ajunge cu acest subiect al trinitatii. Dumneavoastra spuneti la acest punct ceva de genul: Tatal da ordine Fiului sa faca ceva, Fiul il cheama pe Duhul Sfant la El, si ii ordona sa execute acele ordine, dar in final, reiese ca Tatal si Duhul Sfant au facut toata treaba, iar Fiul, a somat! Fiul este scos practic din ecuatie! Pai cam asta vrea si Dracu’! Sa-l elimine pe Hristos din toate. Aceasta este viziunea pe care o propuneti! Recititi va rog ce ati scris la pct.6 al comentariul dvs. ca sa vedeti aberatiile!
      O alta manipulare grosolana pe care bisericile si teologii acestei lumi, prostiti de Dracu’ o fac, este acea invatatura cum ca omul nu poate sa-l inteleaga pe Dumnezeu si voia Sa fata de noi. Vezi doamne, Dumnezeu ne tine numai in ghicitori si sarade, in rebususri si tot felul de astfel de stupiditati, ca sa nu intelegem noi nimic, si sa ramanem la fel de proati ca atunci cand habar nu aveam de Dumnezeu. Asta inseamna afirmatiile de genul: „Acesta (TRINITATEA) este pur şi simplu un subiect pe care minţile noastre limitate nu îl pot înţelege, Dumnezeu fiind infinit.” Asta aud de prea multe ori ca argument „crestin”. Este o minciuna satanica domnule nastase, acest „adevar”!
      Apoi incheiati apoteotic, credeti dvs. cu niste exemple stupide, care vor sa intareasca faptul ca Dumnezeu nu ne-a chemat la El ca sa-l intelegem si ca sa-l cunoastem, ci doar ca sa-si bata joc de noi cu ghicitori. Noi fiind vesnic prea prosti ca sa-l intelegem! Aceasta este o alta minciuna si manipulare satanica, draceasca, diavoleasca! Sa stiti domnule nastase, ca galbenusul este oul insusi! Sa mai stiti ca albusul este oul insusi, si sa mai stiti ca si coaja, este tot oul insusi, iar impreuna tot ou sunt! Stiti de ce? Pentru ca numai OUL face galbenus, nu altcineva! Numai OUL face albus, nu altcineva! Elefantul nu poate sa faca galbenus sau albus, macaraua nu poate, patrunjelul nu poate, omul nu poate, pestii nu pot, avioanele nu pot, apa nu poate sa faca galbenus, albus sau coaja, etc… Vedeti cat de pueril va este exemplul?!

      Cu respect,

  2. Pericolul de a ne baza pe înțelepciunea omenească

    Eclesiastul a fost inclus în Scriptură pentru a ne arăta că, chiar și cel mai înțelept om de pe pământ poate să rateze în a-L găsi pe Dumnezeu atunci când se bazează pe inteligența sa umană. Isus a spus odată: „Îți mulțumesc, Tată, pentru că ai ascuns aceste lucruri de cei înţelepţi şi pricepuţi, şi le-ai descoperit pruncilor” (Mt. 11:25). Ce lucru au pruncii pe care oamenii înțelepți și pricepuți nu-l au? Umilința. Este foarte dificil pentru o persoană înțeleaptă, pricepută, să fie smerită. Nu este greșit să fii inteligent, dar este cu siguranță nu după voia lui Dumnezeu să fii mândru de inteligența ta. Oamenii mândri nu pot înțelege niciodată căile lui Dumnezeu, indiferent cât de inteligenți ar fi.

    Eclesiastul demonstrează cum o persoană poate avea o mulțime de cunoștințe și totuși să nu fie spirituală deloc. Înțelepciunea umană care se găsește în psihologie astăzi are multe lucruri bune în ea. Dar nu este înțelepciune divină. Și este mult mai periculos atunci când înțelepciunea divină este amestecată cu înțelepciunea umană decât dacă am avea înțelepciunea umană de una singură. Dacă cineva ar vrea să te otrăvească, ar amesteca un pic de otravă cu mult lapte. Lucrurile care sunt totalmente rele sunt ușor de detectat. Dar psihologia are multe lucruri bune în ea – și de aceea poate fi periculoasă. Nu este înțelepciune divină. Înțelepciunea divină vine numai din Scripturi. Multe lucruri pe care le spun psihologii, care nu-și supun mintea Cuvântului lui Dumnezeu, sunt greșite. Dacă le urmezi, vei apuca pe căi greșite.

    În Eclesiastul capitolul 3:1-8, aflăm că Solomon era un fin observator al naturii umane și al lumii. După mulți ani de observare, el a descoperit că exista un ceas și o vreme pentru tot ce se întâmpla. Există afirmații adevărate și false aici. Psihologia este un amestec de adevăr și eroare. Solomon spune că există un timp pentru a da naștere, un timp pentru a muri și un timp pentru a sădi. Toate acestea sunt corecte. Dar apoi el merge mai departe spunând că există un timp pentru a ucide și un timp pentru a urî! Pentru un om duhovnicesc, nu există niciodată un timp pentru a ucide sau a urî – și nu există ființe umane pe care le urăște. Un om duhovnicesc locuiește în Dumnezeu și îi iubește pe toți oamenii, tot timpul.

    Există psihologi care învață că, dacă ești mânios cu tatăl tău, modul de a scăpa de mânia ta este prin a bate o pernă, imaginându-ți că perna aceea este tatăl tău! Solomon probabil credea ceva de genul acesta atunci când a spus că există un timp pentru a urî. Dar asta nu este calea lui Dumnezeu. Isus a spus, „Iubiți pe vrăjmașii voștri.” Așadar, iată un exemplu de gândire lumească a lui Solomon, venind în această carte. Predicatorii religioși adaugă înțelepciunea lor lumească la Cuvântul lui Dumnezeu, atunci când predică. Trebuie să avem grijă aici. Dacă nu trăim în smerenie și zdrobire înaintea lui Dumnezeu, este ușor să fim duși în rătăcire de înțelepciunea omenească, pentru că mare parte din ea sună corect.

    Îngăduiți-mi să vă dau un exemplu: A apărut o nouă învățătură în creștinătate, numită “vizualizarea”. Aceasta învață ceva de genul acesta: “Închideți ochii și vizualizați că o să aveți 5000 de oameni în biserica voastră, chiar dacă aveți doar 5 în momentul de față. Imaginați-vă că vă întâlniți într-o clădire foarte mare, chiar dacă vă întâlniți doar într-o casă mică în prezent. Dacă ești olog, imaginează-te mergând. Dacă deții doar un scuter, imaginează-te deținând o frumoasă mașină nouă – atunci veți avea credința necesară pentru a obține aceste lucruri – și le veți primi.” Cele mai multe dintre astfel de vizualizări sunt în raport cu luxuri pământești și clădiri mari de biserică, etc., nu am auzit niciodată pe nimeni învățând pe oameni să se vizualizeze “luând crucea și murind față de sine și urmându-L pe Isus”!! Învățătura de vizualizare provine din filozofia modernă “New Age (Noua Eră)” (care este o contrafacere a adevărului Divin), și din psihologie, nu din Biblie. Cu toate acestea, mulți credincioși care nu au discernământ își imaginează că acesta este modul în care își pot mări credința.

    Credința nu se bazează pe vizualizare. Romani 10:17 spune clar că, “credința vine în urma auzirii, iar auzirea vine prin Cuvântul lui Hristos”. Credința se poate baza doar pe ceea ce a vorbit Dumnezeu. Avraam nu l-ar fi putut avea pe Isaac vizualizând că Sara va da naștere unui băiat. Credința lui s-a bazat pe promisiunea clară a lui Dumnezeu. Nu poți să începi să vizualizezi orice vrei și să te aștepți ca Dumnezeu să-ți dea acel lucru. Aceasta este învățătura psihologiei, nu a Bibliei. Gândirea pozitivă poate fi bună pentru oamenii de afaceri, dar nu este credință Biblică. Isus și apostolii nu au făcut minuni prin vizualizare sau prin gândire pozitivă. Este ușor în aceste zile, să fii înșelat de astfel de contrafaceri. Cartea Eclesiastul, prin urmare, are un avertisment pentru noi toți în aceste zile, cu privire la pericolul de a ne baza pe înțelepciunea omenească.

    • Si aici aveti dreptate domnule gheorghe nastase! Pericolul de a te baza pe intelepciunea omului, este mare si grav totodata. Dumneavoastra chiar asta faceti! Si in acest comentariu, dar si in cel precedent! Dati cu piciorul evidentelor din Biblie si va axati credinta pe basme lumesti, basme ticluite de Dracu’. Sa ne lamurim putin.
      Acest comentariu l-ati inceput dezastruos si penibil! Cum sa fie UMILINTA, principala trasatura a pruncilor, cand acest lucru, aceasta stare, nici nu poate sa fie inteleasa de un prunc?! Dumneavoastra va dati seama ce aberatii spuneti?!
      Aveti dreptate domnule nastase cand afirmati asta: „o persoană poate avea o mulțime de cunoștințe și totuși să nu fie spirituală deloc” Este fix cazul dvs!
      Iata una din aberatiile pe care le sustineti domnule nastase, cand afirmati asta: „Solomon spune că există un timp pentru a da naștere, un timp pentru a muri și un timp pentru a sădi. Toate acestea sunt corecte. Dar apoi el merge mai departe spunând că există un timp pentru a ucide și un timp pentru a urî! Pentru un om duhovnicesc, nu există niciodată un timp pentru a ucide sau a urî – și nu există ființe umane pe care le urăște. Un om duhovnicesc locuiește în Dumnezeu și îi iubește pe toți oamenii, tot timpul.” Va dau o veste trista domnule nastase! Si Dumnezeu URASTE, si Dumnezeu UCIDE, desi nu doreste asta. Sunteti surprins?! Sa nu fiti! Este un adevar biblic! Hai sa vedem niste texte din Biblie:

      „Urasc lunile voastre cele noi si praznicele voastre; Mi-au ajuns o povara, nu le mai pot suferi. (Isa.1:14)

      „Caci Eu, Domnul, iubesc dreptatea, urasc rapirea si nelegiuirea; le voi da cu credinciosie rasplata lor si voi incheia cu ei un legamant vesnic. (Isa.61:8)

      V-am trimis intruna pe toti slujitorii Mei prorocii ca sa va spuna: „Nu faceti aceste uraciuni pe care le urasc.” (Ier.44:4)

      Domnul Dumnezeu a jurat pe Sine insusi si Domnul Dumnezeul ostirilor a zis: „Mi-e scarba de mandria lui Iacov si-i urasc palatele; de aceea voi da in mana vrajmasului cetatea cu tot ce este in ea.” (Amos.6:8)

      Cum este domnule gheorghe nastase?! Minte Eclesiastul asa cum sustineti dvs. sau spune ADEVARUL? Eu cred ca spune adevarul, un adevar pe care dvs. nu-l vedeti, pentru ca v-ati imbatat de vinul Babilonului!

      Despre faptul ca Dumnezeu ucide s-au nu, va trimit sa cititi cartea Apocalipsei. Este suficient, desi mai sunt si multe alte exemple in Biblie.

      Da, aveti dreptate domnule gheorghe nastase, atunci cand scrieti ca intelepciunea omeneasca este un pericol, ori dvs. tocmai asta faceti!!! Pe ea va bizuiti, dupa cum se vede! Asa cevaaa!

      Cu respect,

  3. Daca as spune ca imi esti frate as face cea mai mare greseala. Tu esti un lup imbracat in piele de oaie si pielea de oaie sunt cuvintele din Biblie asa ca eu am renuntat sa mai citesc ce aberatii scrii .Tu scuzama esti plin de Duhuri necurate. Esti ca un mar stricat care strica tot injurul lui. chiar daca ai sa citesti biblia de zeci si zeci mii si mii de ori tot nai sa intelegi nimic daca nu ai lumina de la Dumnezeu .Tu esti un pericol social nu un filozof sau un om inteligent iartama esti bintuit de aroganta si ingamfare care sunt cele mai periculoase duhuri .Chiar daca ai sa scrii ce vrei pentru mine esti un zero si imi pare rau ca am pierdut timpul sa citesc timpeniile tale Duhul lui Dumnezeu ma indeamna sa te las sa iti vezi de nebunia ta. nu pot sa scriu decit sa aiba DUMNEZEU MILA DE TINE ma voi ruga sa iti revii la forma pe care o are un adevarat crestin urmeazal pe isus daca vrei sa te mantuiesti .nu mai asculta vocea celui rau AMIN

  4. reveláție, revelații s. f. 1. Lucrarea prin care Dumnezeu se face cunoscut pe Sine lumii create, mai întâi prin prorocii Vechiului Testament, apoi prin Fiul Său, pentru a-și dezvălui în mod supranatural natura și voința Sa; descoperire. Bis. creștină păstrează și transmite revelația dumnezeiască în Sfânta Scriptură și în Sfânta Tradiție, prin supravegherea și călăuzirea Duhului Sfânt. 2. Dezvăluire, descoperire a unui adevăr ascuns, a unui talent etc.; p. ext. lucru revelat. [Var.: revelațiúne s. f.] – Din fr. révélation, lat. revelatio, -onis.

  5. . Duhul Sfânt este o Persoanã
    Uneori Duhul a fost confundat
    cu o putere impersonalã
    exercitatã de Dumnezeu. Duhul
    nu este o putere, El este o persoanã.
    Ca persoanã, Duhul are putere,
    puterea fiind unul dintre
    atributele Sale, dar Duhul este
    mult mai mult. El este o persoanã
    dupã a cãrui chip si asemãnare
    am fost creati si noi. Ca persoanã
    Duhul este caracterizat de toate
    trãsãturile specifice unei persoane.
    Astfel Duhul Sfânt are
    raþiune proprie si lucreazã prin ea
    – Duhul Sfânt învatã pe credinciosi
    (Ioan 14:26), mãrturiseste
    despre Isus (Ioan 15:26), cãlãuzeste
    în tot adevãrul (Ioan 16:13),
    dovedeste lumea vinovatã în ce
    priveste pãcatul (Ioan 16:7,8).
    Duhul Sfânt are sentimente –
    iubeste cu pasiune (Rom. 15:30),
    mijloceste cu suspine negrãite
    pentru credinciosi (Rom. 8:26).
    Duhul Sfânt are voinþã proprie.n baza propriei vointe Duhul dã
    daruri dupã cum voieste (1Cor.
    12:11), decide chemarea în lucrare
    a slujitorilor (F.A. 16:1-3) si are
    propriul cuvânt de spus (Apoc.
    2,11). Doar o persoanã poate avea
    ratiune, sentimente si vointã. Din
    acest motiv concludem afirmând
    cã Duhul Sfânt este persoanã.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s